توجه به حوزه کسب و کارهای اینترنتی موجب تحقق اقتصاد دیجیتال می شود

راهدار گفت: توجه به حوزه کسب و کارهای اینترنتی و نوپا یکی از راه های مهم تحقق اقتصاد دیجیتال در کشور است و زمینه تحقق شعار سال و جهش و رشد اقتصادی را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «یلدا راهدار»، امروز (چهارشنبه 26 خرداد) در جلسه وبینار کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: برای توسعه اقتصاد دیجیتال توجه به زیر ساخت های فنی لازم است اما کافی نیست.

 رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس افزود: توجه به حوزه کسب و کارهای اینترنتی و نوپا یکی از راه های مهم تحقق اقتصاد دیجیتال در کشور است و زمینه تحقق شعار سال و جهش و رشد اقتصادی را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: سالانه یکصد هزار شغل از راه فضای مجازی ایجاد می شود و دولت با رفع موانع قانونی و مقرراتی می تواند از آنها حمایت کند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس تاکید کرد: ایجاد یک کسب و کار الکترونیکی و ماندگاری در بازارهای الکترونیکی نیازمند به پیش نیازهای این تکنولوژی از جمله زیر ساخت های مورد نیاز در این مسیر است.

راهدار ادامه داد: تا شهریور سال گذشته یک هزار و 847 عدد پروانه کسب از طرف اتحادیه کسب و کارهای مجازی صادر شده است که پنج و 36 صدم درصد از کسب و کارهای عضو اتحادیه کسب و کارهای مجازی از استان فارس هستند.

وی تصریح کرد: کشور ما در سال های اخیر در حوزه تجارت الکترونیکی روند رو به رشدی را تجربه کرده و رتبه ایران در حوزه تجارت الکترونیکی از میان 152 کشور جهان به جایگاه 42 در سال 2019 رسیده است.

راهدار با اشاره به فعالیت های شورای پژوهش اتاق بازرگانی فارس گفت: رویکرد اتاق بازرگانی فارس در انجام فعالیت های پژوهشی بر مبنای نیازسنجی بخش خصوصی و کاربردی بودن پژوهش ها است و هدف این پژوهش ها رفع نیازهای بخش صنعت استان و تاثیر مثبت در بهبود فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی است.

کد خبر 1066626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha