باید برای هر کانون یک مدل کاری بنا به مکان جغرافیایی داشته باشیم

حجت الاسلام ارزانی با تاکید بر اینکه برخی از مقوله های فرهنگی را نمی توان از نظر کم و کیف تغییر داد، گفت:باید برای هر کانون فر هنگی هنری مسجد یک مدل کاری بنا به مکان جغرافیایی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «حبیب رضا ارزانی» در نشست با پرسنل ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به سخنی از پیامبر که فرمودند: «ای علی اگر به واسطه تو یک نفر هدایت شود از هر آنچه که خورشید بر او می تابد ارزشمندتر است»؛ گفت: آنچه در بطن جامعه دیده می شود با آنچه وجود دارد متفاوت است و لذا در این خصوص آمار دقیقی در جامعه وجود ندارد و ما نتوانستیم کیفیت ها را به کمیت ها تبدیل کنیم و این تنها در جامعه ما صدق نمی کند، ما در مقایسه با برخی کشورها وضعیت بهتری داریم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه وظیفه ما سیستم سازی، بستر سازی، زیرساخت درست کردن است و نمی توانیم به مسجد بگوییم چه کاری انجام بده بلکه فقط می توانیم فضا را برای رقابت آماده کنیم و بعد به مسجد بگوییم در این فضا بازی کن، افزود: در فرآیند فهما بحث اهل سنت و ضریب روستایی را اعمال کردیم و ان شاالله به نقطه برتر برسیم ولی اگر به فکر ترمیم و اصلاح خود نباشیم یعنی سیستم ما دیکتاتوری است.

 

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما عدم پذیرش سیستم است، اظهارکرد: در بحث کارشناسی باید اشکالات را بگیرند ولی در مرحله تصمیم همه عامل می شویم لذا اگر با این مدل پیش برویم موفق می شویم همچنین در بحث ساماندهی ارتباط قوی با کانون ها، کار جهادی، ساماندهی کانون ها و در میدان بودن بسیار ارزشمند است و ما باید قوی تر در دل کانون ها رسوخ کنیم و مولفه ها را بیشتر کنیم و ستاره دهیم.

 

وی با بیان اینکه برای هر کانونی باید یک نوع مدل کاری بنا به مکان جغرافیایی و نوع مردم داشته باشیم، گفت:نیروی انسانی ما باید قوی و جهادی عمل کند و کانون های قوی را به میدان بیاوریم، ما باید مسجدی ها را با سامانه فهما لینک کنیم آنها را آموزش دهیم و این را برای کل کشور عملیاتی کنیم و افرادی که مدلی را طراحی کردند را عضو و سپس الگو سازی کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور طرح پایش کانون های مساجد خراسان رضوی را طرح ارزشمندی دانست و عنوان کرد: باید مدل و شبکه رابطین خود را قوی کنیم هر چه در بحث نرم افزار و آموزش قوی تر عمل کنیم موفق تر خواهیم.

 

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه در حال حاضر مقوله سامانه حرف اول را در دنیا می زند و در کنار کار سنتی باید کار با سامانه در اولویت قرار گیرد، افزود: ما امسال برای همه رواق ها یک بخش خودجوش با ۲۰۰ امتیاز در نظر گرفتیم.

 

وی در خصوص مجاورت خراسان رضوی با چند کشور، گفت: برخی از تهدیدها را می توان به فرصت تبدیل کرد، شما برای ارتباط با کشورهای مختلف مدل کانون «فرهنگ یار مسجد» که یک مدل اسلامی و ویژه است را بعد از رفع اشکالات منتقل کنید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: کتابخانه یک ظرفیت و مزیت رقابتی ما است، بسیج در مسجد کتابخانه ندارد و سازمان تبلیغات نیز تعداد کمی کتابخانه دارد اما ما ظرفیت عظیمی داریم و باید به یک مدل برای تقویت و رتبه بندی برسیم و تنها راهکار آن است که ما نهاد عمومی شویم تا بتوانیم از امکانات دولتی استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه اگر ما می خواهیم در کانون ها تاثیرگذار باشیم باید در قلب مدیران کانون و اعضای کانون ورود کنیم؛ اظهار داشت: جلسات تحلیل ارزیابی رواق ها وشبستان ها در تهران برگزار می شود ولی نظرات استان ها را باید داشته باشیم همچنین مشکل بیمه کتابدارها تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر و افرادی که می خواهند بازنشسته شوند باید حل شود.

کد خبر 1066735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha