مهلت قانونی تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها پایان یافت

مهلت قانونی تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها از ساعت ۷ صبح امروز پنج شنبه (۲۷ خرداد) در سراسر کشور پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، فعالیت تبلیغاتی نامزدهای چهار انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در ۲۴ ساعت گذشته به اوج خود رسید. مهلت قانونی تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای‌گیری است که ساعت ۷ صبح امروز (۲۷ خرداد) این مهلت به پایان رسید.

 

بنا به اعلام ستاد انتخابات، پنجشنبه و جمعه زمان سکوت تبلیغاتی است و نباید هیچگونه فعالیت تبلیغی از سوی نامزدها صورت گیرد. اخذ رأی در روز ۲۸ خرداد از ساعت ۷ صبح آغاز می شود و تا ساعت ۲۴ ادامه می یابد.

 

ستادهای انتخابات در استان‌ نیز در حالی از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر می‌دهند که کار آموزش عوامل اجرایی انتخابات و ساماندهی آنان به پایان رسیده است.

 

براساس آخرین آمار، هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای در استان خراسان جنوبی تشکیل می‌شود که از این تعداد ۶۲ درصد در مناطق روستایی و مابقی در نقاط شهری است.

 

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۳۱ شهر دارد که تعداد اعضای شوراها برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر پنج عضو اصلی، برای شهرهای ۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر هفت عضو اصلی و برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۹ عضو اصلی انتخاب می‌شوند.

 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود.

کد خبر 1066755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha