زندانیان با شناسنامه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند

روشان با اشاره به استقرار صندوق های سیار اخذ رأی در زندان های استان خراسان جنوبی، گفت: زندانیان با شناسنامه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

«غلامرضا روشان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: زندانیان خراسان جنوبی نیز همچون دیگر شهروندان می‌توانند با داشتن کارت ملی یا اطلاع از شماره ملی خود و نیز داشتن شناسنامه در انتخابات ۲۸ خردادماه شرکت کنند.

 

مدیرکل زندان‌های خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی لازم به زندانیان در خصوص انتخابات انجام شده است، افزود: زندانیانی که کارت ملی یا شناسنامه خود را در زندان به همراه ندارند می‌توانند از طریق خانواده و دوستانشان در بیرون از زندان جهت دریافت مدارک لازم برای اخذ رأی اقدام کنند.

 

روشان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد زندانیان استان بومی و مابقی غیربومی هستند، ادامه داد: اکثر زندانیان خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند که با استقرار صندوق‌های سیار اخذ رای در زندان می توانند در این دوره از انتخابات مشارکت داشته باشند.

 

وی تأکید کرد: فرآیند رای‌گیری در زندان های استان از سوی عوامل اجرایی و نظارتی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.

 

مدیرکل زندان‌های خراسان‌ جنوبی در پایان با دعوت به مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق های رأی، تأکید کرد: انتخابات صحنه مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور است که حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی موجب افزایش اقتدار نظام اسلامی می شود.

 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1066788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha