رای اولی‌ها سفیران فرهنگی کردستان

رای اولی‌ها به سفیران فرهنگی کردستان هستند و بی‌شک دانش‌آموزانی که امسال شرایط رای دادن دارند امسال به جشن تکلیف سیاسی رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، هیجان و شور انتخاباتی در این روزها از ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهموری و شوراهای اسلامی گرفته تا خیابان‌ها و کوچه‌هایی که تبلیغات نامزدها در حال توزیع است به چشم می‌خورد.

 

مردم و مسئولان هر کسی به نوعی آماده شرکت در انتخابات پیش‌رو است و همه سعی دارند با برگزاری انتخاباتی باشکوه نقشی در خلق حماسه پیروزی داشته باشند.

 

شور و نشاط میان رای اولی‌ها این روزها بیشتر از هر قشر دیگری است چرا که برای اولین بار آماده شرکت در یک عرصه سیاسی خواهند شد که برای تعیین سرنوشت مملکت خود مشارکت خواهند کرد.

 

مهدیه رستمی از دختران رای اولی کردستانی اعلام کرد: من بعنوان یک رای اولی، دختری از تبار این نظام، نوجوانی از دهه هشتاد هستم همانی که رهبرم فرموده «شما نوجوانان می‌توانید بر ترفند دشمن پیروز شوید و از سختی‌ها و موانع عبور کنید و این کشور را به آن نقطه‌ای برسانید که مطلوب آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی است.»

 

وی بیان کرد: من در کنار سایر رای اولی‌هارای می‌دهم تا چشم دشمنان را کور کنیم و در تعیین سرنوشت مملکتمان سهیم شویم.

 

وی با بیان اینکه عده زیادی می‌گویند مشکلات وجود دارد چرا رای بدهیم، افزود: با انتخاب درست‌مان باید به مشکلات پایان دهیم و فرد اصلح پس از انتخاب باید بداند که در قبال رای تک تک مردم مسئول خواهد بود.

 

یکی از دیگر از رای‌اولی‌های شهرستان سنندج اعلام کرد: برای شرکت در انتخابات 28 خرداد آماده است تا در کنار دیگران روزی حماسه‌ساز را برای ایران اسلامی رقم بزند.

 

ستایش احمدی اضافه کرد: قطعا امسال برای نخستین بار رای خواهم داد و انتخاب خواهم کرد تا دشمنان نتوانند انگشت‌شان را به طرف جوانان این مرز و بوم و آینده‌سازان ایران اسلامی بکشند.

 

وی بیان کرد: شرکت در انتخابات تکلیف و رسالت همگانی است و من به عنوان رای اولی در کنار سایر رای اولی‌ها شرکت خواهم کرد تا با انتخاب درستمان به مشکلات پایان دهیم.

 

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از رای اولی‌ها به  سفیران فرهنگی نام برد و‌ اظهار کرد: دانش‌آموزانی که امسال شرایط رای دادن دارند امسال به جشن تکلیف سیاسی رسیده‌اند.

 

وی با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: شرکت در انتخابات و انتخاب رئیس جمهور اصلح یک مساله عقلانی است.

 

قربانی بر انتخاب رئیس جمهور اصلح و توجه به معیارهای رئیس جمهور توانمند تاکید کرد و گفت: یک رئیس جمهور خوب باید از هوش و ذکاوت خوبی برخوردار باشد و بتواند ارتباطات قوی با سایر کشورها برقرار کند.

 

وی همچنین داشتن دیانت، تقوا، دلسوز به مسایل مردم و انقلابی بودن را از ویژگی‌های یک رئیس جمهور لایق عنوان کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان حضور حداکثری رای اولی‌ها در انتخابات امسال را بسیار تعیین‌کننده دانست و گفت: رای اولی‌ها افزون بر اینکه با انتخاب خود بر سرنوشت سیاسی اجتماعی تاثیرگذارند بر سرنوشت فردی خود نیز تاثیرگذارند.

 

 یک میلیون و ۳۰۰ هزار رای اولی معادل چهار درصد جمعیت کشور شرایط رای دادن را دارا هستند.

کد خبر 1066874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha