رشد ۷۰ درصدی دریافت زکات فطره در شهرستان کاشان

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان از رشد ۷۰ درصدی دریافت زکات فطره در شهرستان کاشان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، مسعود خاندایی در حاشیه نشست شورای زکات شهرستان کاشان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در سال جاری بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زکات فطره توسط مراکز مجوزدار در شهرستان کاشان وصول شده است.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان افزود: از این مقدار بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مربوط به منطقه راوند و ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال مربوط به شهرستان کاشان بوده است.

 

خاندایی در ادامه بیان داشت: جمع آوری زکات فطره در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۷۰ درصدی داشته است و با توجه به برنامه ریزی انجام شده امسال ۱۷۲ مجوز برای دریافت زکات فطره توسط شورای زکات شهرستان کاشان صادر شد.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان تصریح کرد: این مجوزها برای ۶ شهر و ۴۸ روستای شهرستان کاشان صادر شد.

 

خاندایی افزود: سال گذشته بیش از ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زکات فطره از مردم شهرستان کاشان  ثبت شد که بیش از پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال مربوط به شهرستان کاشان و دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای مربوط به منطقه راوند بوده است.

 

معاون فرماندار کاشان اظهار داشت: هدف از تشکیل شورای زکات فطره ساماندهی و برنامه ریزی لازم برای این فریضه واجب اقتصادی هست که از اتلاف منابع و سو استفاده اجتماعی جلوگیری بعمل می آید.

 

خاندایی با تقدیر از مساعدت و همراهی مردم تصریح کرد: کلیه مبالغ وصول شده توسط صاحبان مجوز برابر شرع مقدس و تحت نظارت دبیر شورای زکات شهرستان وصول هزینه شده است./

کد خبر 1066893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha