بیرجندی ها با شکوه به پای صندوق های رای آمدند

مردم بیرجند به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری امروز با حضور باشکوه خود در پای صندوق های رای ثابت کردند که با وجود مشکلات طاقت فرسای اقتصادی در کشور همواره پای انقلاب و ولایت فقیه ایستاده اند و آب در آسیاب دشمن نمی ریزند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ از ابتدای سال جاری شور انتخاباتی در بین مردم رواج پیدا کرد و زمزمه هایی از چگونگی برگزاری این رویداد بزرگ سیاسی کشور به گوش می رسید و هر کسی از آمدن و یا نیامدن در پای صندوق های اخذ رای حرف می زد.

 

رسانه های معاند و دشمنان هم بیکار ننشسته بودند و در فضای مجازی به دلیل شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور به دنبال ناامید کردن و مایوس کردن مردم برای حضور در انتخابات 28 خرداد بودند اما مردم ایران اسلامی در شرایطی سخت تر از شرایط امروزی به دشمنان نشان دادند که پای انقلاب اسلامی و ولایت فقیه ایستاده اند و صحنه را خالی نمی کنند.

 

*مشارکت حداکثری در انتخابات 28 خرداد بهترین فرصت برای ناامید کردن دشمنان

انتخابات یکی از نعمت ها و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که به برکت خون شهدا و امام راحل به مردم ایران اسلامی عطا شده است تا بتوانند مسئولان مدنظر خود را چه به صورت مستقیم چه به صورت غیر مستقیم انتخاب کنند. شرکت در انتخابات یک فرصت برای تعیین سرنوشت خود و فرزندانمان است و نباید از این حق به راحتی عبور کنیم.

 

مشارکت حداکثری در انتخابات 28 خرداد 1400 بهترین فرصت برای بالا بردن قدرت ملی در برابر چشم بیگانگان و دشمنان است چرا که مردم در این صحنه بزرگ سیاسی می توانند اقتدار ملی و حامی نظام اسلامی بودن را به رخ جهانیان بکشانند و مانند ۴۲ سال گذشته جواب دندان شکنی به کینه های دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب بدهند.

 

امروز 28 خرداد چشم دوستان و دشمنان به سمت ایران اسلامی خیره شده است تا ببینند مردم این کشور بزرگ چه میزان پای آرمان های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه اسیتاده اند و از آن صیانت می کنند و امروز بهترین فرصت برای این است که مردم با حضور باشکوه و حداکثری خود در پای صندوق های رای جلوی بسیاری از تهدیدها و تطمیع‌های دشمنان را بگیرند.

 

*اهمیت حضور حداکثری در انتخابات از نظر امام راحل و رهبری

امام خمینی (ره) پیاده‏ سازی آرمان‌های اسلام را در سایه استقرار نظام اسلامی، با مشارکت حداکثری توده‌های مردم میسر می دانستند و فرمودند: «وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات چه انتخاب رئیس‌جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر درصحنه باشند.»

 

مقام معظم رهبری طی سخنرانی اخیر خود درباره اهمیت شرکت در انتخابات فرمودند: «انتخابات نشان‌دهنده‌ی حضور مردم در صحنه است. «حضور مردم در صحنه» یعنی چه؟ یعنی نظام جمهوری اسلامی پشتوانه‌ی مردمی دارد. این، در اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و اقتدار کشور تأثیر بی‌نظیری دارد؛ یعنی هیچ چیزی، هیچ ابزار قدرتی به اندازه‌ی حضور مردم، قدرت‌افزا برای کشور نیست.»

 

امروز 28 خرداد موعد آمدن به پای صندوق های اخذ رای برای انتخاب فرد اصلح فرا رسیده است و مردم ایران اسلامی علی رغم تبلیغات و نقشه های دشمنان و برخی از افراد در داخل کشور به میدان انتخابات آمدند تا سرنوشت خود و فرزندانشان را تغییر بدهند.

 

مردم ولایت مدار و مومن بیرجندی نیز همچون سال های گذشته با حضور پرشکوه خود در صحنه انتخابات برگ زرینی از تاریخ سیاسی ایران اسلامی را رقم زدند و در این راستا به یکی از شعب اخذ رای در محله سجادشهر بیرجند رفتیم و با حضور باشکوه مردم در این شعبه رو به رو شدیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی منتظر بودند تا رای خود را به درون صندوق های تعیین کنند سرنوشتشان بیاندازند.

 

*حضور در انتخابات به عشق مقام معظم رهبری

«حسین محمدی» یکی از شهروندان بیرجندی که به همراه همسرش در این شعبه حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: من به خاطر مشکلات اقتصادی سختی که توسط بی تدبیری برخی مسئولان بر کشور حاکم شده است قصد شرکت در انتخابات را نداشتم.

 

وی در ادامه بیان کرد: اما با شنیدن سخنان مقام معظم رهبری طی سخنرانی اخیرشان تصمیم خود را عوض کردم و به عشق مقام معظم رهبری و ایران اسلامی و سردار شهید سلیمانی اکنون به پای صندوق های اخذ رای آمده ام تا رای اشتباهی را که در گذشته داده بودم را جبران کنم.

 

محمدی با بیان اینکه امیدوارم مردم با شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح به تغییر اوضاع کشور کمک کنند، افزود: اگر در انتخابات شرکت نکنیم و فرد اصلح را انتخاب نکنیم قطعا هیچ اتفاقی نمی افتد بلکه اوضاع اقتصادی و شاید امنیتی کشور به هم بریزد.

 

این شهروند بیرجندی گفت: من یک کارگر هستم و از رئیس جمهور آینده انتظار دارم به خاطر رضایت خدا و ملت ایران هم که شده است اوضاع اقتصادی کشور را بهبود ببخشد تا سرپرستان خانواده شرمنده فرزندانشان نشوند و امیدوارم حرف و عملشان یکی باشد و تنها شعار ندهند.

 

*دشمنان در کمین جمهوری اسلامی

کمی آن طرف تر یکی از روحانیون بیرجندی به همراه خانواده اش منتظر رای دادن بودند و به سراغشان رفتیم و ایشان که درخواست داشت تا نامی از ایشان برده نشود در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است که بر گردن همه مردم ایران اسلامی برای دفاع از این نظام قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی بسیاری بر جامعه حاکم است، افزود: اما این موضوع دلیل نمی شود که از شرکت در انتخابات منصرف شویم و سرنوشت خود و فرزندانمان را به بیگانگان بسپاریم بلکه انتخابات فرصتی بزرگ برای تغییر شرایط موجود بر کشور و جبران انتخابات اشتباه گذشته است.

 

این روحانی بیرجندی با اشاره به اینکه با شرکت در انتخابات به تعبیر مقام معظم رهبری سیلی محکمی بر صورت دشمنان می زنیم، ادامه داد: دشمنان اکنون تنها امیدشان عدم شرکت مردم در انتخابات است تا بعد از آن اقدام به تبلیغات در جهان کنند که مردم از نظام اسلامی ناراضی هستند و در پی آن امنیت کشور را بر هم بزنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم مردم در انتخابات امروز این فرصت را به دشمنان ندهند و اجازه ندهند که بیگانگان به خود جرات تصمیم گیری در مورد ایران اسلامی بدهند.

 

این روحانی بیرجندی گفت: مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات و روی کار آوردن رئیس جمهوری با آرای قوی و بالا می توانند بار دیگر اقتدار و ولایت مداری خود را به جهانیان نشان دهند.

 

 

*شرکت در انتخابات بهترن فرصت برای تغییر شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور

«فاطمه خانم» یکی از بانوان بیرجندی که در این شعبه حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: من یک زن سرپرست خانوار هستم و سه کودک خردسال دارم و شرایط موجود در کشور سختی ها و فشارهای بسیاری به من و فرزندانم وارد کرده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: با وجود این همه مشکلات به فرمایش و دستور مقام معظم رهبری لبیک گفتم و به پای صندوق رای آمده ام تا به تغییر و بهبود شرایط موجود در کشورم کمک کنم تا هیچ کس شرمنده فرزندانش نشود.

 

این بانوی بیرجندی با اشاره به اینکه بانوان نقش به سزایی در مشارکت حداکثری در انتخابات می توانند ایفا کنند، افزود: امیدوارم رئیس جمهور آینده به نقش بانوان در جامعه توجه داشته باشد و به حل مشکلات آنان بپردازد.

 

فاطمه خانم گفت: امروز با شرکت در انتخابات می خواهم به فرزندانم یاد بدهم که در هر شرایطی پای انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بایستند و نگذارند دشمنان حتی لحظه ای خیال باطل نکنند که مردم شتیبان نظام و ولایت فقیه نیستند.

 

*گرامی داشتن خون شهدا با شرکت در انتخابات

«علی رضایی» جوان 29 ساله ای که در این شعبه حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: من شغل آزاد دارم و به خاطر بی توجهی ها و عدم اداره درست کشور توسط دولت فعلی و شیوع کرونا و تحریم ها ضربه های بسیاری به مشاغل آزاد وارد شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: ما مشکلات و بی تدبیری های کشور را پای انقلاب اسلامی نمی نویسیم به این دلیل که برای روی پا ایستادن و استحکام این انقلاب خون های بسیاری ریخته شده است و شهدای و امام راحل از ما مردم انتظار دارند این انقلاب را در تمامی سختی ها با جان و دل حفظ کنیم.

 

این جوان بیرجندی با اشاره به اینکه عدم شرکت در انتخابات آب در آسیاب دشمن ریختن است، افزود: کسانی که شرکت نمی کنند بدانند که راه حمایت از دشمنان را انتخاب کرده اند و سرنوشت خود و فرزندانشان را به دست دشمن سپرده اند.

 

رضایی با بیان اینکه از رئیس جمهور آینده درخواست داریم تا با ولایت مداری به حل مشکلات کشور بپردازد، گفت: درست است حل مشکلات کشور نیاز به صبر و زمان دارد اما از رئیس جمهور درخواست داریم تا مانند دولت فعلی تنها شعار ندهد بلکه به فکر مردم هم باشد.

 

«ناصر خوش خبر» اظهارکرد: با عنایت به پیگیری های صورت گرفته مبنی بر افزایش شعب اخذ رأی، در روز ۲۸ خرداد تعداد هزار و ۲۴ شعبه در سطح استان دایر می شود.

 

وی ادامه داد: این افزایش آمار شعب، به منظور پیشگیری از تجمعات در زمان رأی گیری و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گرفته است.

 

به گفته وی؛ به نسبت رشدی که در آمار شعب داریم، تعداد عوامل اجرایی، محافظین، گروه پشتیبانی و ... نیز در مقایسه با دوره های گذشته افزایش یافته است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان متذکر شد: این افزایش آمار شعبه ها، موجبات اطمینان خاطر مردم و مجریان انتخابات را در روند رأی گیری فراهم می کند.

 

خوش خبر خاطرنشان کرد: همزمان با این اقدام برای تأمین ملزومات بهداشتی مورد نیاز در شعب اخذ رأی نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

 

وی متذکر شد: به مردم این اطمینان را می دهیم که علی‌رغم وجود شرایط کرونایی، سلامت آنها در زمان رأی گیری تضمین خواهد شد.

 

به گفته وی؛ با عنایت به شرایط رنگ بندی استان، این بستر فراهم است که مردم با اطمینان خاطر برای مشارکت در این امر سرنوشت ساز حضور پیدا کنند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان تأکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی در سطح استان منسجم شده و تمام ظرفیت های موجود استان برای برگزاری انتخاباتی در طراز ایران اسلامی آماده می باشد.

 

خوش خبر ادامه داد: بستر و شرایط فراهم شده تا روز جمعه ۲۸ خرداد ماه، با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، افتخار دیگری نصیب استان شود.

 

 

 

کد خبر 1066990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha