استان کرمان هیچگونه کمبودی در ملزومات انتخابات ندارد/ تعرفه رأی به اندازه کافی تأمین است

بصیری گفت: هیچگونه مشکل و کمبودی در زمینه ملزومات انتخابات نداریم و برگه های تعرفه به اندازه کافی و حتی بیش از تعداد افراد واجد شرایط داریم زیرا {برگه تعرفه کافی} مورد تأکید رهبری بود لذا جای هیچونه نگرانی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدصادق بصیری، شب انتخابات در گفتگو با مردم از شبکه استانی سیمای مرکز کرمان گفت: بیش از 110 روز است که دست اندرکاران امر انتخابات کار خود را شروع کردند و همه امکانات و ملزومات آماده شده، آموزش ها به دفعات مختلف انجام و رزمایش ها برای سنجش آمادگی برگزار شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه کرمان به دلیل وسعت و وجود 23 شهرستان و فرهنگ های مختلف باید آمادگی بیشتری می داشت؛ اعلام کرد: هیچگونه مشکل و کمبودی در زمینه ملزومات انتخابات نداریم و برگه های تعرفه به اندازه کافی و حتی بیش از تعداد افراد واجد شرایط داریم زیرا {برگه تعرفه کافی} مورد تأکید رهبری بود لذا جای هیچونه نگرانی نیست.

 

وی ادامه داد: از نظر زیرساخت نیز مشکلی نداریم و هیچ نقطه ای در استان نیست که در دسترس پوشش تلفن همراه نباشد که احراز هویت دچار مشکل شود لذا با تمام توان و نیرو در خدمت مردم هستیم.

 

بصیری گفت: دو هزار و 842 شعبه اخذ رأی و 45 هزار نیروی اجرایی، نظارتی، خدماتی و انتظامی پیش بینی شده و هشت هزار و ۶۲۴ نفر برای 440 کرسی شوراهای اسلامی در 84 شهر و ۱۵ هزار و 680 نفر برای 8720 کرسی در 2812 روستا با هم رقابت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان دو میلیون و 197 هزار و 572 نفر واجد شرایط حضور در این دوره از انتخابات هستند؛ ادامه داد: 55 هزار و 626 نفر رأی اولی است و استان کرمان از جمله 9 استان کلیدی کشور است که 60 درصد واجدین شرایط رأی را دارند و از این جهت هم کرمان حائز ایران است.

 

معاون استاندار کرمان خاطرنشان کرد: کرمان همچنین پایتخت مقاومت است که چشم ایران و جهان به آن دوخته شده و میزان مشارکت آن در همه ادوار انتخابات هم بالاتر از میانگین کشوری بوده و ان شاء الله در این دوره نیز مردم ولایتمدار با احساس مسئولیت خود کاری که باعث خوشحالی همه به ویژه رهبری است؛ انجام خواهند داد.

 

وی با اشاره به افزایش 7 درصدی شعب اخذ رأی اظهار کرد: به همین دلیل امسال شعبه شلوغ نخواهیم داشت و رعایت فاصله اجتماعی نیز در نظر گرفته شده و شعبه سیار برای بیماران کرونایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی پیش بینی شده و مکان های اخذ رأی حتی المقدور در فضای باز است مگر در مناطق گرمسیری؛ زمان اخذ رأی نیز افزایش یافته و اپلیکیشن شعبه یاب هم برای یافتن نزدیک ترین شعبه در دسترس است.

 

بصیری با اشاره به لغو ممنوعیت تردد شبانه در ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه جاری؛ در خصوص شرایط رأی دهندگان هم گفت: کسانی که پای صندوق رأی می آیند باید تابعیت جمهوری اسلامی داشته و حداقل سن آنان در روز رأی گیری 18 سال تمام یعنی متولد 28 خرداد 82 و ماقبل آن باشد.

 

وی با اشاره به اینکه به همراه داشتن شناسنامه و دانستن شماره ملی و نه لزوماً به همراه داشتن کارت ملی؛ ضروری است؛ اظهار کرد: اما کسانی که شناسنامه آنان نزد ثبت احوال است در روز ۲۸ خرداد برای دریافت آن می توانند به ثبت احوال مراجعه کنند.

 

معاون استاندار کرمان خاطرنشان کرد: هیچیک از دست اندرکاران امر انتخابات حق نوشتن رأی برای افراد ناتوان{بی سواد و...} ندارند و کسانی که ناتوان هستند باید یک نفر امین با خود بیاورند.

 

 

وی به مزیت های دستگاه احراز هویت در جلوگیری از هرگونه تخلف در رأی دادن اشاره و تصریح کرد: رأی با سرنوشت همه ما سرو کار دارد لذا همه دقت در نوشتن آراء داشته باشند که ناخوانا و یا فاقد مُهر و...نباشد حتی سفید هم نباشد.

کد خبر 1067011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha