حضور حداکثری مردم و برگزاری انتخابات سالم محور کار ستادهای اجرایی باشد

بازرس کل استان ایلام از ستاد برگزاری انتخابات فرمانداری ایلام درخصوص شرایط و تمهیدات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در۲۸ خرداد بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « مهدی اصلانی» بازرس کل استان ایلام در این بازدید در گفت و گو با فرماندار ایلام، اظهار کرد: مسئولیت سنگینی در این برهه رو دوش شما به عنوان مجری انتخابات هست، فصل مشترک بازرسی کل استان با دستگاه های اجرایی حرکت در مسیر یا ریل قانون است و سازمان بازرسی کل کشور را در کنار و همراه و کمک کار دستگاه های اجرایی قرار می دهد، فرمانداری و دستگاه های اجرایی که وظیفه اجرا قانون انتخابات را بر عهده دارند و سازمان بازرسی هم مأمور به نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات است.

 

وی درخصوص هدف از بازدید از ستاد برگزاری انتخابات شهرستان ایلام، گفت: سازمان بازرسی کل کشور در راستای اصل ۱۷۴ قانون اساسی به منظور نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات برگزاری انتخابات مانند ماده ۲۱ قانون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ماده ۷۱ قانون برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای هماهنگی و همکاری همه دستگاه ها برای در اختیار قرار دادن تمامی امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی برای اجرای صحیح انتخابات نظارت می کند، زیرا همه با هم باید در کنار همدیگر قرار گرفته و برای برگزاری انتخابات شکوهمند و قانونی و شفاف با رعایت اصل بی طرفی و عدم جانبداری از نامزدها کمک نماییم.

 

اصلانی تصریح کرد:  نظام جمهوری اسلامی همواره به انتخاب مردم در تعیین سرنوشت و انتخاب نامزد موردنظر احترام گذاشته حتی اگر از نظر برخی این گونه احساس شده که انتخاب ها ناقص و یا ضعیف باشد، آنچه برای ما و نظام با اهمیت می باشد، حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای است و باید مراقبت کنیم که رفتار بی طرفی و عدم جانبداری مابین ناظران و مجریان نسبت به کاندیداها وجود داشته باشد و شائبه جانبداری را از بین ببریم، ما توان بازرسی کل را در اختیار مجریان و ناظران انتخابات قرار می دهيم تا انتخابات به نحو احسن برگزار شود.

 

مدیرکل بازرسی استان ایلام یادآور شد: موضوع بعدی جلوگیری از سوءاستفاده از امکانات و تجهیزات دولتی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی است، اگر بستر و شرایطی و امکاناتی وجود دارد، به صورت مثال تبلیغات در صدا و سیما باید به صورت عادلانه در اختیار همه کاندیداها قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: بحث بعدی در اعمال نظارت‌های انتخاباتی این بازرسی کل، جلوگیری و پیگیری ناهماهنگی بین دستگاهی است که  در روند انتخابات مشکلاتی را ایجاد نماید مانند زبر ساخت های برق و مخابرات و ضرورت توقف هر گونه حفاری های منجر به تخریب شبکه مخابراتی یا فیبر نوری یا پیش بینی ها و برنامه ریزی مناسب درخصوص جلوگیری از کمبود تعرفه های رای گیری که در بیانات اخیر مقام معظم رهبری نیز اشاره شده که تعرفه به اندازه کافی در اختیار تمامی صندوق ها قرار گرفته تا بستر مشارکت برای مردم فراهم باشد.

 

مدیرکل بازرسی استان ایلام تصریح کرد: با توجه به‌ هماهنگی و یک فضای تعاملی مناسب بین دستگاه های اجرایی و نظارتی با حضور فعالانه و مسئولانه مردم شاهد برگزاری انتخابات پرشور باشیم.

 

اصلانی گفت: تمامی دولت ها یک زمان شروع و خاتمه خدمت دارند و این مردم هستند که تعیین کننده سرنوشت کشور می باشند و تمامی مدیران و دستگاه های اجرایی باید در این راستا بدون هیچگونه شائبه ای در کنار مردم قرار گیرند و هدف غایی اختیار مردم در تعیین سرنوشت از طریق انتخابات، رشد اجتماعی مردم و جامعه می باشد تا زمینه ظهور حضرت ولی عصر (عج) فراهم شود، لذا باید در انتخاب نامزدها توجه شود که افرادی باخصوصیات متخصص، متعهد، انقلابی و .. انتخاب گردند تا بتوانند بار امانت مسولیت را بر عهده ایشان قرار داد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری افرادی انتخاب شوند که مملکت را به بیگانگان نفروشند.

 

در ادامه از نحوه چینش و تقسیم تعرفه های خام رای گیری در صندوق و پلمب آن ها و نحوه رای گیری الکترونیکی و جایگزینی برگه تعرفه رای در صورت قطع برق یا شبکه فیبر نوری و ... توضیحات لازم توسط عوامل اجرایی و نطارتی انتخابات شهرستان به بازرس کل و هیئت همراه ارائه شد.

 

محور و شالوده هیئت های اجرایی انتخابات قانونمداری است

فرماندار ایلام نیز در این بازدید اظهار کرد: تمامی اقدامات و کارهای انجام شده فرمانداری در راستای بیانات مقام معظم رهبری، تمامی کارها و عمل ها در راستای قانون مداری انجام می گیرد، در انتخابات نیز شاغول و ریسمان فرمانداری به عنوان ستاد برگزاری انتخابات، قانون مداری است.

 

«خیرالله گراوند» بیان کرد: باتوجه به اینکه در استان ایلام که استانی قومی و قبیله ای به حساب می آید، ما تلاش نمودیم که هیأت اجرایی انتخابات در پای صندوق های رأی به صورت ناهمگون از همه طیف های قبیله ای بوده به گونه ای که مشکلی سوئی در این خصوص به وجود نیاید.

 

وی افزود: در جاهایی که وضعیت قومی و قبیله ای قرمز می باشد اعضای هیأت اجرایی از آن مجموعه مورد استفاده قرار نگرفته و از سایر شهرستان ها نیروی هیأت اجرایی در پای صندوق های رأی قرار گرفته است.

 

فرماندار ایلام یادآور شد: همه اعضای هیأت اجرایی و نظارت مورد آموزش قرار گرفته و در ابتدا خود به کلام الله مجید سوگند یاد نموده و سپس تمامی همکاران نیز سوگند یاد نمودند که  ابراز عقیده، اظهارنظر و جانبداری از هیچ یک از کاندیداها انجام نگیرد و این موضوع بحث شده که اگر احتمالا قصوری از شخصی مشخص گردد در همان زمان ایشان را عزل نموده و تدابیری اندیشیده شده که از سایر نیروهای کمکی در این حوزه استفاده گردد.

 

وی تصریح کرد: در استان ایلام رأی گیری به صورت الکترونیکی انجام می شود که شخص هیچگونه دسترسی به اطلاعات آن را ندارد، در تمامی کشور ۲۴ نقطه به صورت الکترونیکی رأی گیری به عمل می آید که 16 مرکز استان بوده و 8 کلان شهر از این سامانه استفاده نموده اند که به حمدالله به کمک تمامی همکاران یکی از این مراکز رأی گیری الکترونیکی ایلام است.

 

گراوند یادآور شد: صندوق های اخذ رأی الکترونیکی شهرستان ایلام 123 عدد متمرکز و ثابت و 3 شعبه اخذ رأی سیار الکترونیکی فراهم شده است، شعبی که بالای هزار رأی دارند از 3 صندوق و در سایر شعب از دو صندوق استفاده می گردد.

 

وی افزود: تعداد 50 صندوق نیز به صورت ذخیره قرار گرفته که اگر جایی نیاز باشد مورد استفاده قرار می گیرد، پیش بینی تعرفه دستی نیز انجام گرفته است که اگر خدایی ناخواسته با مشکلاتی چون قطعی برق روبرو شویم، شعبات اخذ رأی برای جمع آوری رأی مردم با مشکلی رو به رو نبوده و مردم در شعبات با تجمع که عاملی برای انتشار ویروس کرونا محسوب می شود مواجه نشوند.

 

وی ابراز کرد: در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور، مدیر جمهوری اسلامی باید پای کار باشد و از هیچ کمکی فروگذار نباشد و هر کس از این موضوع پیروی نکند در راستای قانون به دادگاه معرفی می شود.

 

فرماندار ایلام در پااین خاطرنشان کرد: با کمک خداوند و دستگاه های نظارتی انشاءالله انتخاباتی پرشور و بدون حاشیه در پیش خواهیم داشت.

 

کد خبر 1067038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha