حضور سمنانی ها برای خلق حماسه ای دیگر/ صفوف رای گیری تشکیل شد

مردم استان سمنان در اولین دقایق صبح امروز ۲۸ خرداد در صف های طولانی در پای صندوق های رای در شعبات اخذ رای حاضر شدندتا حماسه ای دیگر را خلق کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازسمنان ، مردم ولایی و شهید پرور استان سمنان در اولین دقایق صبح امروز(۲۸ خرداد) در صف های طولانی در پای صندوق های رای در نقاط مختلف این استان حاضر شدند.

 

زن و مرد و پیر و جوان امروز پای صندوق‌های رای بر تداوم راه انقلاب، آرمان‌های امام راحل و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، تاکید می‌کنند.

 

حضور گسترده مردم با بصیرت و فهیم کشور در صحنه انتخابات، پاسخی محکم به تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان و بیگانگان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است و مردم ولایتمدار استان سمنان که همواره در صحنه‌های مختلف با شور و شعور حضور داشتند با حضور حماسی در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، توطئه‌های دشمنان را خنثی و نقش بر آب می‌کنند.

 

مردم استان سمنان همیشه در تمامی عرصه‌های سیاسی و اجتماعی پیشگام بوده اندو امروز نیز، حماسه‌ای ماندگار خلق خواهندکرد.

 

شعبات اخذ رای از همان دقایق اول صبح امروز ۲۸ خرداد با حضور پرشور مردم مواجه شده و کار رای گیری با آمادگی کامل عوامل اجرایی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شعبات اخذ رای در حال انجام است.

 

در تمام نقاط استان سمنان ۷۸۹ صندوق اخذ رأی پیش بینی شده و سه هزار و ۵۰۰ نیروی انتظامی و بسیجی امنیت برگزاری انتخابات را تأمین می‌کنند.

 

انتخابات در مدارس و برخی ارگان‌های دیگر که دارای حیاط هستند، در فضای باز برگزار و خط کشی و فاصله اجتماعی در آنجا اجرایی شده است.

 

۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر، شامل ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن واجد شرایط رأی دادن هستند و از سوی دیگر استان سمنان ۱۰ هزار و ۹۰۶ رأی اولی دارد که پنج‌هزار و ۳۳۷ نفر از آنان دختر و پنج هزار و نفر ۵۶۹ پسر هستند.

 

در انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای استان سمنان نیز دو هزار و ۷۴ نفر برای کسب ۲۸۹ کرسی پارلمان محلی با هم رقابت می‌کنند.

 

حضور و استقرار ۷۷۹ رابط بهداشتی در شعبه‌های اخذ رأی استان سمنان با هدف نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا از نکات قابل توجه در انتخابات ۱۴۰۰ است.

 

با توجه به وجود ویروس کرونا بر اساس دستورالعمل اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا زمان رأی‌گیری به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۷ صبح آغاز شده و تا ساعت ۲۴ ادامه می‌یابد.

 

همچنین برای جلوگیری از شیوع بیماری ضد عفونی محل‌های اخذ رای و تامین اقلام بهداشتی از جمله ماسک انجام می‌شود تا مردم به راحتی در شعب اخذ رأى حضور پیدا کنند.

کد خبر 1067153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha