مردم با همه گلایه هایی که دارند، دشمن را در معادلات و محاسبات وادار به عقب نشینی کنند

حجت الاسلام توکلی با بیان اینکه ۲۸ خرداد روز مهمی است و دنیا همه چیز خود حتی مذاکرات برجامی را متوقف کرده تا نتیجه انتخابات آینده را بفهمد؛ تصریح کرد: ما با همه گلایه هایی که داریم، می توانیم دشمن را در معادلات و محاسبات او وادار به عقب نشینی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام علی توکلی، جمعه(28 خرداد) در خطبه های نمازجمعه؛ تقوا را کلید گشایش در امور دانست که هر چه بیشتر باشد، آسیب پذیری ما نیز کمتر خواهد شد و در ادامه با بیان اینکه انسان گاهی در انتخاب خود از جمله، ازدواج ، شغل و انتخاب سیاسی دچار اشکال می شویم که باید تبعات آن را بپذیریم؛ افزود: خود را در بروز مشکلات و آسیب ها سهیم بدانید.

 

خطیب موقت جمعه کرمان افزود: در نابسامانی ها محتکران با بالا بردن قیمت ها به حق طبقه ضعیف جامعه ظلم کردند اینها بدتر از گرگ هستند زیرا به صرف آنکه تقاضا بالا و عرضه کم است؛ قیمت را بالا بردند و وقتی به یکدیگر رحم نکردیم برکت از بین می رود.

 

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از مسائل اجتماعی که منفی به آن نگاه می شود آثار وضعی اعمال خود ما است و نباید دنبال مقصر رفت و یا همه چیز را سر تحریم شکست؛ تأکید کرد: برای همین باید در انتخاب های خود دقت کنیم.

 

حجت الاسلام توکلی در خطبه دوم اظهار کرد: کشور ما در سطح بین المللی جایگاه خود را پیدا کرده و دنیا ایران را به عنوان یک قدرت و صاحب فکر و حکومت و دارای منطق پذیرفتند و قبول دارند که در مسائل بین المللی ایران می تواند نقش مؤثری ایفا کند و اگر ما ضربه و آسیب بخوریم؛ از درون خودمان است.

 

وی با تصریح به اینکه عدم اطاعت از ولی فقیه آسیب بزرگی به کشور وارد می کند؛ گفت: هر کجا از ولایت اطاعت کردیم برنده شدیم ولو سختی هایی داشت اما نتیجه مثبت و به نفع ما بود.

 

خطیب موقت جمعه کرمان یکی از تأکیدات ولی فقیه را حضور حداکثری و مشارکت در انتخابات دانست و با بیان اینکه اگر مشارکت کم رنگ شد کشور آسیب می بیند؛ ادامه داد: تأکید دیگر ایشان بر خودباوری و حتی دورزدن تحریم های داخلی است که اگر این راهبرد مد نظر باشد کشور رشد خواهد کرد.

 

وی همچنین با اشاره به تأکید معظم له بر دل نبستن به خارج از کشور؛ خاطرنشان کرد: اگر در این مورد اطاعت کنیم رشد اقتصادی و اجتماعی و استعدادها چند برابر می شود.

 

حجت الاسلام توکلی تأکید مقام معظم رهبری بر تولید داخلی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر این را می پذیرفتیم و راه ورود کالای قاچاق و کالایی که مشابه داخلی دارد را می بستیم، وضعیت بهتر از این بود.

 

وی بیان کرد: ایشان چقدر فرمودند به آمریکا و اروپا اعتماد نکنید اما گوش ندادیم و همین اعتماد و گوش ندادن و اطاعت نکردن از ولی فقیه غیر از اینکه مشکلات را برای همه بوجود آورد، بهانه ایجاد شد که رأی نمی دهیم و در انتخابات شرکت نمی کنیم.

 

خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به تأکید ولایت بر مواسات؛ سوال کرد: چند درصد از درآمد کسب و کار خود را به نیازمندان اختصاص دادیم؟

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: رأی ندادن مشکلی را حل نمی کند و رأی ندادن هم یک انتخاب است اما انتخاب اینکه دیگران از طرف من رأی بدهند اما آیا دیگران به نفع تو رأی می دهند؟ چه تضمینی هست؟

 

حجت الاسلام توکلی با متذکر شدن این مطلب که عدم اطاعت از ولی فقیه- ستون خیمه انقلاب و شاخص راه و رفتار- از درون به ما آسیب می زند؛ گفت: امنیت اگر نباشد بهترین درآمد هم که باشد، شیرین از گلوی ما پایین نخواهد رفت پس باید قدردان امنیت باشیم.

 

وی افزود: اگر اعتقاد دینی هم نداریم نگاه به شهدا کنیم و از جانبازان خجالت بکشیم و حیا کنیم و در انتخابات شرکت کنیم که کشور نیازمند انقلاب و تحول در مدیریت است تا کارآمد باشد زیرا در اتاق دربسته و از گزارش واقعی و غیرواقعی از استان ها نمی شود درد مردم را فهمید.

 

خطیب موقت جمعه کرمان تأکید کرد: مدیری که مسئولیت پذیر و مسئولیت شناس نباشد منطق او «ولش کن» است؛ منکر تأثیر تحریم نیستیم اما بخش عمده {مشکلات} ناشی از خود ما است.

 

وی با بیان اینکه امروز(28 خرداد) روز مهمی است و دنیا همه چیز خود حتی مذاکرات برجامی را متوقف کرده تا نتیجه انتخابات آینده را بفهمد؛ تصریح کرد: ما با همه گلایه هایی که داریم، می توانیم دشمن را در معادلات و محاسبات او وادار به عقب نشینی کنیم.

 

حجت الاسلام توکلی در پایان با اشاره به مسئله نفوذ، مقابله با آن را باعث نجات از بن بست ها دانست.

 

 

کد خبر 1067392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha