پس از انتخابات رقابت ها به رفاقت ها تبدیل شود 

حجت الاسلام میثم تارم گفت: قطعا ملت ایران در این انتخابات نیز پیروز می شود و هر کسی که رای بیاورد در واقع رئیس‌جمهور همه مردم است و قطعا کلیه نامزدها باید توجه داشته باشند که رقابت تمام شده و از فردا رقابت باید به رفاقت تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز ۲۸ خرداد حجت الاسلام «میثم تارم» در خطبه های نماز جمعه جیرفت ضمن تبریک دهه کرامت، ولادت امام رضا (ع) و گرامیداشت سالروز شهادت چمران و همچنین روز بسیج اساتید، گفت: حدیث سلسله الذهب در واقع حدیثی قدسی است و در این حدیث، راویان، همگی معصوم بوده تا این که منبع حدیث به خدای متعال می رسد که خدای متعال می‌فرمایند؛ کلمه توحید دژ مستحکم منِ خدا است.

 
امام جمعه جیرفت ابراز کرد: اصل همه اعتقادات، توحید است و می‌توان بقیه اصول را از توابع توحید دانست، اصل نبوت یکی از توابع اعتقاد به خدای متعال است کسی که توحید را پذیرفت، معاد، عدل، نبوت و ولایت را دارد.


وی اظهار کرد: امام رضا (ع) در حدیث سلسله الذهب به اصل توحید اشاره می کنند و پیامبر (ص) فرمودند؛ «قولو لا اله الا الله تفلحوا» اعتقاد به توحید موجب رستگاری است.


حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق تقوا، تقوای سیاسی و اجتماعی است و یکی دیگر از مصادیق آن رای دادن برای تعیین سرنوشت خود است و رای دادن یکی از مصادیق عمل صالح است.


خطیب جمعه جیرفت تاکید کرد: مردم با بصیرت با حضورشان در پای صندوق رای و انتخاب رئیس جمهور اصلح و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر و روستای اصلح، برای آینده کشور تصمیم  می گیرند و در این روز کلیه مدیران انتخاب می شوند.


وی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات، ادامه داد: رهبری فرمودند؛ انتخابات یک روز انجام می شود اما اثر آن چند ساله است.


حجت الاسلام تارم عنوان کرد: مردم ایران اسلامی در آزمون های مختلفی همچون راهپیمایی و انتخابات تاکنون سرافراز بیرون آمده اند و امروز همین ملت ولایتمدار ان شاءالله با حضور گسترده خود پای صندوق‌های رای، انتقام سیزدهم دی را از آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.


امام جمعه جیرفت تصریح کرد: قطعا ملت ایران در این انتخابات نیز پیروز می شود و هر کسی که رای بیاورد در واقع رئیس‌جمهور همه مردم است و قطعا کلیه نامزدها باید توجه داشته باشند که رقابت تمام شده و از فردا رقابت باید به رفاقت تبدیل شود.


وی در خاتمه، گفت: از کلیه نامزدها که موجب ایجاد شور و حرارت تنور انتخابات شده اند تقدیر و تشکر می کنیم و از کسانی که رای نیاورده اند می خواهیم که با منتخب آرای مردم همکاری کرده و رئیس جمهور منتخب را باید برای رفع مشکلات و برای داشتن ایرانی قوی و سرافراز کمک کرد.

کد خبر 1067503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha