شور و شکوه انتخاباتی در نصف جهان

انتخابات و حضور حماسی مردم در نصف جهان بار دیگر توطئه های دشمنان را نقش بر آب و مایه امیدواری برای نظام شد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: انتخابات عرصه مهم رقابت برای خدمت به مردم و اعتلای جوامع مردم سالار است که ایران جز یکی از همین کشورها با رویکرد مردم سالاری دینی و حاکمیت دموکراسی و مردمی به شمار می آید و در 42 سال گذشته تاکنون به صورت میانگین هر ساله یک انتخابات برگزار و هر ساله شکوه حضور مردم مشاهده شده است.

 

انتخابات سرنوشتی برای چهارسال حکومت نیست بلکه دامنه این تصمیم و حضور گاهی به چند دهه می رسد و اگر در این عرصه و این لحظه مهم نقش آفرینی نشود قطعا بیش از چهار سال تبعات آن متوجه مردم خواهد شد.

 

حضور در انتخابات و رای به کاندید اصلح سرنوشت آینده کشور و فرزندان این مرز و بوم را رقم می زند و به همین خاطر باید تلاش و همت برای حضور و حماسه آفرینی داشته باشیم.

 

نگاه بسیاری از جوامع متوجه حضور ایرانیان در پای صندوق های رای است و مشارکت ایرانیان تاییدی برای استقلال طلبی و حفظ مرز و بوم و جلوگیری از طمع دشمنان خواهد بود.

نارضایتی و مشکلات داخلی با قهر و تحریم انتخابات رفع نخواهد شد بلکه چاره این نابسمانی ها در انتخاب فرد اصلاح و توانمند برای مدیریت داخلی و دفاع از حقوق ایرانیان در مجامع بین المللی است.

 

اصفهان با جمعیت پنج میلیون نفری از استان های مهم در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، هنری و اجتماعی است و عرصه سیاست نیز حساب خاص و البته همسو با دیگر نقاط کشور دارد.

 

بیش از سه میلیون 600 هزار نفر از مردم این استان واجد شرایط رای دهی هستند که 28 خردادماه همزمان با سراسر کشور نقش خود را ایفا می کنند و با گذشت ساعات اولیه روز توانسته افتخاری آفرینی از سوی مردم این دیار اتفاق بیفتد و حماسی مردم در نصف جهان بار دیگر توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده و مایه امیدواری برای نظام شده است.

 

پیش بینی ها حاکی از افزایش حضور مردم در بعد ازظهر خواهد بود و میزان مشارکت چشم انداز خوبی را ترسیم کند تا منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا پر قدرت و با امید مدافع مردم شهر و روستای خود باشند و رئیس جمهور منتخب نیز افتخار آفرینی بین المللی داشته باشد.

 

*کوتاهی در انتخابات غیرقابل جبران است

 

بنا به فرمایش حضرت علی(ع) «فرصت های همچون ابر می گذرند» و واقعا گذر عمر ما مشخص و نمایان بوده و اینکه برخی از کوتاهی و کم توجهی ها قابل جبران نبوده و آسیب های زیادی را ایجاد کرده است.

 

گرچه بعضی از کوتاهی ها با تمرین و پرداخت هزینه جبران می شود اما در مواقعی از زمان گاهی از اتفاقات و تصمیمات جبرانش سخت و یا حتی غیرقابل امکان است.

 

انتخابات دقیقا یکی از موضوعات وابسته به زمان بوده که کوتاهی در خصوص حضور و انتخاب اصلح غیرقابل جبران است و به همین خاطر نیازمند عقلانیت و اندیشه های بلند است.

 

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه مرکزی پدافند هوایی ارتش با اشاره به همین موضوع گفت: حضور حداکثری در انتخابات و رای به فرد اصلح در لحظه و زمان خودش اهمیت دارد و نتیجه آن متوجه مردم در چندین سال خواهد بود.

 

حجت الاسلام سید «جانمراد موسوی» با اشاره به اتفاقات تاریخی و نوع تصمیم گیری های اشتباه افزود: در ولایت و رهبری حضرت علی(ع) این کوتاهی صورت گرفت و بر زندگی شیعیان اثر گذاشته و جنگ و اختلاف بین جامعه اسلامی ایجاد شد.

 

وی ادامه داد: حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی و انتخاب افراد اصلح متوجه یک دوره چهارساله و حتی بیشتر است و جامعه از کوتاهی افراد خود دچار آسیب های زیادی خواهد شد.

*حضور در انتخاب مصداقی از نبرد نرم

 

ظرفیت نظامی کشورمان برای دوست و دشمن مشخص شده و استکبار جهانی و اسرائیل جرات حمله و مبارزه در جنگ سخت را ندارند که اگر چنین قدرتی داشتند تاکنون چندین بار به ایران حمله می کردند.

 

دشمن به دلیل ناتوانی در جنگ سخت، جنگ های نیابتی نظامی، اقتصادی و نرم را بکار گرفته که مقابله با آن مهم و باید با برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد.

 

یکی از جنگ ها و نبردهای نرم، فعالیت رسانه ای برای ایجاد دلسردی در حضور مردم برای سرنوشت کشور و ایجاد یاس و ناامیدی است و دشمن این سناریو را برای تحقق اهدافش بکار گرفته است.

 

امام جمعه موقت اصفهان گفت: عدم حضور در انتخابات و کاهش مشارکت دشمن را در اهداف نرم و توطئه های رنگین به شکل شبکه های اجتماعی کمک خواهد کرد.

 

حجت الاسلام سید «مجتبی میردامادی« تصریح کرد: حضور در انتخابات ضرورت داشته و این مشارکت فرصت های زیادی را ایجاد می کند.

*حضور حماسی مردم در انتخابات

 

ملت ایران با شناخت واقعیت ها و درک صحیح از نوع اقدام بهترین تصمیم را همواره گرفته اند، انتخابات فرصت اساسی برای پیشرفت کشور و مشارکت مردم در گره گشایی از مشکلات است.

 

حضور حماسی مردم اصفهان در کنار مسئولان و مشارکت در اجرای فرآیند آن، همبستگی ملی را به تصویر می کشد.

 

تصویر روشن آن را در گره گشایی از مشکلات و نفوذ بیکران در عرصه های بین المللی در آینده خواهیم و اثرات آن را تجربه می کنیم.

کد خبر 1067603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha