حضور حداکثری و انتخاب اصلح خاطره خوشی از انتخابات را در حافظه ملت ثبت می کند

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: ۲۸ خرداد در واقع یک روز چند ساله است آنچه این یک روز چند ساله را به شکل خاطره خوشی در حافظه ملت ایران ثبت می کند حضور حداکثری و انتخاب اصلح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۸ خرداد «حجت الاسلام اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه شهرستان کهنوج، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی با اشاره به ابعاد سیره امام رضا (ع)، گفت: سیره رضوی در ابعاد عبادی، اخلاقی و سیاسی قابل بررسی است و برای این که بتوانیم آن حضرت را بشناسیم باید به اهداف مامون از ولایت عهدی پرداخت.


امام جمعه کهنوج ابراز کرد: انگیزه مامون، خاموش کردن قیام علویان، فریب شیعیان، تحکیم قدرت عباسیان، مشروعیت دادن به خلافت عباسیان، کنترل امام رضا (ع) و جدا کردن آن حضرت از مردم، کسب وجهه برای خود و همچنین تبدیل کردن امام رضا (ع) به توجیه اعمال حکومت بود.


وی بیان کرد: حضرت رضا (ع) در هنگام حرکت از مدینه برای خنثی کردن نقشه های مامون نارضایتی خود را اعلام کرده و شرط  کردند که هیچ غزل و نصبی نداشته باشند.


حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به حدیث مشهور سلسله الذهب، اظهار کرد: این حدیث بیانگر اعتراف مامون به حقانیت امام رضا (ع)، احیای دین و سنت، مناظره های آزادانه آن حضرت با پیروان سایر ادیان و آزاد شدن علوی‌ها از فشارهای سخت است.


خطیب جمعه کهنوج انتخابات را مهمترین رویداد کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز ۲۸ خرداد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در حال برگزاری است و رهبر معظم انقلاب یادآور شدند؛ انتخابات در یک روز انجام می گیرد اما اثر آن تا چند سال باقی می ماند.


وی اضافه کرد: ۲۸ خرداد در واقع یک روز چند ساله است آنچه این یک روز چند ساله را به شکل خاطره خوشی در حافظه ملت ایران ثبت می کند حضور حداکثری و انتخاب اصلح است.


حجت الاسلام افشارمنش با بیان این مطلب که ۲۹ خرداد شنبه بعد از انتخابات است، تاکید کرد: با توجه به فرمایشات رهبری،  شنبه پس از انتخابات روز مهربانی و بردباری است و بزرگترین برنده انتخابات ملت ایران است که بر خلاف سمپاشی های دشمنان به پای صندوق های رای رفتند.


امام جمعه کهنوج ادامه داد: طرفداران نامزد پیروز موفقیت خود را از خدا بداند و طرفداران نامزد های دیگر احساس خسارت نکنند، نامزدها بزرگترین کمک به رقابت انتخاباتی بودند باید  از گفتار نفرت انگیز و دلسرد کننده پرهیز کنند.


وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور منتخب، رئیس جمهوری ملت ایران است و هر کدام از کاندیدای ریاست جمهوری که با رای بالای مردم انتخاب می شود می بایست عدالت اجتماعی، رفع تبعیض و مقابله با توطئه های دشمنان را در دستور کار خود قرار دهد.


حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه، بیان کرد: انتظارات از قوه قضائیه قاطعیت در برابر مفاسد، سلامت اداری، برقراری عدالت، توجه به محرومان، بهره گیری از روش‌های علمی و فناوری های نوین در فرآیند قضا است.


 خطیب جمعه کهنوج ضمن گرامیداشت یکم تیرماه سالروز صدور فرمان حضرت امام راحل مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰، عنوان کرد: یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی اعزام مبلغ به روستاها در ایام ماه محرم رمضان صفر و مناسبت های دیگر است و همچنین اعزام روحانیون مستقر در یک سال، انجام فعالیت های قرآنی است.


وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی از مردم می خواهیم که در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

کد خبر 1067608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha