ابتدا آرای ریاست جمهوری ۴۱۶۲ شعبه اخذ رأی در مازندران شمارش می شود

حسن نژاد از پایان فرآیند رای گیری در برخی از شعبات اخذ رأی در مازندران خبر داد و گفت: شمارش آرای ۴۱۶۲ شعبه اخذ رأی در استان با جمع بندی رای های انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، «حسین حسن نژاد» شامگاه روز (۲۸خرداد) در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استانداری مازندران با بیان اینکه با توجه به اینکه اجازه اخذرای تا 2بامداد روز 29خرداد از سوی وزارت کشور ابلاغ شده بود و از افرادی که در شعبات حضور داشتند رأی گرفتند، اظهار کرد: مردم استان یک بار دیگر حماسه آفریدند و با حضور پرشکوه برگ زرین دیگری در تاریخ این دیار علوی تبار به ثبت رساندند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران گفت: در نقاط زیادی از استان از جمله شهرهای کوچک و روستاها با پایان رای گیری روند شمارش آرا آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه در اطلاعیه شماره ۳۱ستاد انتخابات کشور آمده: مسئولان شعب همه رای دهندگان رابه درون شعبه هدایت و پس از بستن درب شعبه نسبت به اخذ رای برای همه متقاضین اقدام کنند، تصریح کرد: تا زمانی که افرادی در شعب حضور داشته باشند رای مردم اخذ خواهد شد و اجازه داده می‌شود مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند.

 

حسن نژاد با بیان اینکه مطابق قانون شمارش آرا ریاست جمهوری را ابتدای پایان روند اخذ رای خواهیم داشت، افزود: سپس رای های میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری شمارش خواهد شد.

 

وی گفت: بعد از اتمام شمارش این آرای مرتبط با این دو انتخابات، شمارش رای های مردمی در بحث شوراهای شهر ها و روستاها آغاز می شود.

 

رئیس ستاد انتخابات مازندران تاکید کرد: مردم شریف استان اخبار رای گیری و شمارش آرا را تنها از مراجع رسمی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال کنند.

 

به گزارش شبستان، بر اساس اعلام ستاد انتخابات مازندران ، ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۰۵ نفر در استان واجد شرایط شرکت در انتخابات 1400بودند که بیش از ۵۱ هزار از این تعداد را رای اولی ها تشکیل می دهند. 

 

مازندران ۳۳۶ کرسی اصلی و ۲۰۸ کرسی علی‌البدل شورای شهر و هفت هزار و ۶۸۳ کرسی اصلی و پنج هزار و ۶۸ کرسی علی‌البدل شورای روستا دارد که سرنوشت آنها در کنار انتخاب رییس جمهوری و جانشین مرحوم آیت الله «نورالله طبرسی» نماینده فقید ولی فقیه در مازندران و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تعیین می شود.

 

 

 

کد خبر 1067815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha