از تقدیر دختران شهدای مدافع حرم تا روایت دختر ایران

علی اصفهانی با تشریح برنامه های ویژه دختران در دهه کرامت گفت: در این دهه به نیابت از شهدای مدافع حرم از دختران این شهدا تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، نوجوانان اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی با همت مسئولان خود صمیمانه ترین جمع های دینی و  مذهبی را دردهه کرامت برگزار کردند. دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است و همزمان با ولادت خانم حضرت معصومه(س) در ۱ ذی‌القعده آغاز می شود و  با ولادت برادرش امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

 

در دهه کرامت به لطف  ولادت حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت، شفیعه روز جزا، اسوه عشق وایثار جایگاه و ارزش والای دختران کشور بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. برنامه های مختلف هم پیش بینی می شود تا از کرامات این دهه مردم بهره مند شوند.

یکی از نهاد هایی که برنامه های متنوع و مختلف برای دختران تهیه کرده است، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان است. در این ارتباط با «اعظم علی اصفهانی»، مدیر فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به گفتگو پرداختیم که در ادامه می خوانید:

 

پیش بینی اجرای سه مدل برنامه ویژه دهه کرامت

در دهه کرامت چند مدل برنامه پیش بینی شده است. یک مدل به صورت رسانه های مجازی پخش می شود. یک مدل دیگر برنامه های میدانی است که در استان ها اجرا می شود و سومین مدل متمرکز ملی است.

هر کدام از برنامه ها در قالب این مدل ها  اجرا می شود.

 

برپایی32 جشن دختر ماه

32 جشن «دخترماه» با شعار «فدای دخترم» از ابتدای دهه کرامت تا پایان این دهه پیش بینی شده است.این جشن ها در مکان های مختلف همچون پارک بانوان یا مکان های متبرکه برگزار می شود. دختران هم با رعایت پروتکل های بهداشتی در جشن حضور می یابند.

در این جشن مسابقه، سرود و سخنرانی دیده شده است و به کسانی که در این جشن هم حضور پیدا کنند، یک هدیه متبرک داده می شود. این جشن ها در استان ها با توجه به شرایط آن ها متفاوت برگزار می شود.

زیارت آنلاین حرم حضرت معصومه (س)

همچنین در این ایام دانش آموزان زائر زیارت آنلاین از حرم مطهر حضرت معصومه (س) شدند. همچنین حدود دوهزار هدیه متبرک میان  دختران عضو اتحادیه انجمن های اسلامی توزیع شد.

 

دیدار با دختران شهدای مدافع حرم

دختران اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی به دیدار فرزندان دختر شهدای مدافع حرم رفتند و به نیابت از پدر شهید آن ها روز دختر را با اعطای هدیه ای تبریک گفتند. در حرم حضرت معصومه(س) با همکاری روابط حرم ویژه برنامه ای برای نوجوانان برگزار شد که اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی به  صورت حضوری و آنلاین حضور داشتند.

 

مسایل دختران به روایت پوستر

رویداد طراحی پوستر با موضوع مسایل دختران نیز برگزار می شود  در این رویداد  از  گرافیست ها دعوت شده تا با محوریت این موضوع پوستر تهیه کنند. در این هنرمندان در این فراخوان شرکت کرده اند.

 

روایت «دخترایران»

همچنین طی فراخوان دیگر «روایت دخترایران» را داریم که دختران روایت دخترانه خود را می نویسند و یک تیم نویسنده با بازنگری روایت دختران، نوشته های آن ها را تبدیل به کتاب می کند.

 

تولید برنامه «حدیث کرامت»

یک برنامه 11 قسمتی تلویزیون با نام «حدیث کرامت» تولید شده است که با همکاری حرم حضرت معصومه (س) صورت گرفته است و 11 نفر از هنرمندان و سلبریتی ها پای کار آمده اند. یک داستان کوتاه آموزنده ویژه دختران تعریف می کنند.

اینستاگرام آینده سازان هم حدیث کرامت را هر شب  اشتراک گذاری می کند و پایان هر داستان یک حدیث است که در قالب یک مسابقه نوجوانان شرکت و پاسخ می دهند. دانش آموزان هم رادیو «دختران ماه» را تهیه کرده اند و در اینستاگرام اشتراک گذاری می شود.

پیش تولید برنامه حرکت

یک برنامه نیز با عنوان حرکت تولید شده است که با محوریت «هویت دختران»  برای انتخاب مسیر زندگی است که به هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آن ها در مدرسه و دانشگاه کمک می کند.

 

چالش «پدر و دختری»

یک مسابقه در قالب چالش «پدر و دختری» داریم  که پدران با دخترهای خود یک کار چالشی انجام می دهند. دانش آموزان عکس و فیلم ها را می فرستند و هدیه دریافت می کنند.

 

کد خبر 1067960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha