سازمان ها در دهه کرامت، حضرت شاهچراغ (ع) را به عنوان فردی با کرامت به جامعه معرفی کنند

آیت الله کلانتری گفت: سازمان ها در دهه کرامت در کشور باید تلاش کنند و حضرت شاهچراغ (ع) را به عنوان فردی با کرامت به جامعه معرفی کنند.

آیت الله «علی اکبر کلانتری» با تبریک دهه کرامت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: برای تحقق و معرفی شیراز به عنوان هدف سومین حرم اهل بیت (ع) باید  صفات و کمال حضرت شاهچراغ (ع) را بیشتر ترویج کنیم و تحقیقات در این زمینه انجام و به جامعه منتقل شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: سازمان ها برای جا انداختن نام مبارک حضرت شاهچراغ (ع) در دهه کرامت در کشور

باید تلاش کنند و این حضرت را به عنوان فردی که به کریم بودن و امین ولایت شهرت دارند و بسیار با کرامت بوده اند به جامعه معرفی کنند.

وی اضافه کرد: فردی که کریم باشد، شجاع است و حسادت ندارد و دارای بسیاری فضائل اخلاقی است که باید به مردم توسط نهادها معرفی شود.

آیت الله کلانتری تصریح کرد: شان این امامزاده والا مقام میان مردم باید تبیین شود و شیراز به قطب مذهبی، فرهنگی و علمی کشور تبدیل شود که البته برای اینکه شیراز به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود باید نقاط قوت شهر بیشتر معرفی شوند و دهه کرامت و برنامه های آن و برنامه های مربوط به حضرت شاهچراغ (ع) به خوبی منعکس و معرفی شود.

وی ادامه داد: لازم است از ظرفیت هایی مانند برخورداری شهر شیراز، از وجود عالمان برجسته و امامزادگان والا مقام بیشتر در سطح ملی و فرا ملی استفاده شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به طرح توسعه حرمین مطهر در شیراز گفت: طرح «توسعه 57 هکتاری حرمین مطهر در شیراز» باید طبق تاکیدات مقام معظم رهبری مورد پیگیری قرار بگیرد و میان نهادهای مختلف هماهنگی شود.

کد خبر 1068004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha