«به تو فکر می کنم» برایم عزیز و خاطره انگیز است/ نویسندگان و شاعران نسبت به انتشار آثارشان سخت گیر باشند

شیرانی معتقد است، اگر شاعران، نویسندگان و هنرمندان نسبت به کار خود سخت گیر باشند، اثری با کیفیت و ماندگارتر ارایه می کنند.

خبرگزاری شبستان- سرویس فرهنگی- مریم داوری: «پوریا شیرانی»، شاعر جوان، متولد 1363 در اصفهان، فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران است. از وی مجموعه غزلی با عنوان «ماهی نمیر باش که دریا بیاورم»، مجموعه ترانه «آخرین عدد» و کتاب شعر «در ایستگاه رهایی» منتشر شده است. وی در جشنواره های بسیاری رتبه کسب کرده است . در مسابقه ترانه ای برای بهار در سال 91 برگزیده اول و دوم شده است. وی برگزیده جشنواره ادبی ارسباران در شعر کلاسیک در سال 90، نفر اول جشنواره کشوری دانشجویان و طلاب در بخش تصنیف و ترانه در سال 89 و جزو برگزیدگان جشنواره تا همیشه قوی در سال 90 بوده است. گفت و گویی با شیرانی درباره اثر جدیدش با عنوان«به تو فکر می کنم» ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

 کتاب « به تو فکر می کنم» شامل چند شعر در چه قالب و با چه موضوعاتی است؟

اشعار این کتاب در قالب غزل و با موضوعات عاشقانه است و عموما اشعاری است که در یکی دو سال اخیر سروده ام.

 

مخاطبان این کتاب چه کسانی هستند؟

مخاطبان کتاب « به تو فکر می کنم»بزرگسال از همه اقشار هستند.

 

استقبال از کتاب «به تو فکر می کنم» چه اندازه است؟

خوشبختانه استقبال خوبی از کتاب صورت گرفت. انتشارات سوره مهر با تیراژ درست کتاب ها را منتشر می کند. کتاب قبلی بنده با «عنوان ماهی نمیر باش که دریا بیاورم» با تیراژ 2500 نسخه به چاپ رسید و کتاب «به تو فکر می کنم» با تیراژ 1500 نسخه چاپ شده که تا جایی که اطلاع دارم فروش خوبی داشته و بیشترین خرید از طریق آنلاین بوده است. امروزه می بینیم که برخی از انتشارات ها کتاب ها را در شمارگان 500 و حتی 100 نسخه چاپ می کنند و بعد از مدتی اعلام می کنند که کتاب به چاپ چهارم رسید اما انتشارات سوره مهر در شمارگان درستی کتاب ها را منتشر می کند.

کتاب «ماهی نمیر باش که دریا بیاورم» و « به تو فکر می کنم» که هر دو غزل هستند چه تفاوتی با هم دارند؟

کتاب قبلی با عنوان «ماهی نمیر باش که دریا بیاورم» شامل غزل های 20 سال گذشته است که منتشر شد اما کتاب« به تو فکر می کنم» اشعاری است که در یکی دو سال اخیر سرودم. در حقیقت، کتاب «ماهی نمیر باش تا دریا بیاورم» گلچین غزل های بنده از ابتدای شاعری ام است. این کتاب از نظر مضمون و زبانی تنوع زیادی دارد زیرا برگرفته از سال های زیاد است. اعتقادی ندارم که نباید غزل ویرایش شود. در کتاب «به تو فکر می کنم» با زبان امروزی شعر گفتم و غزل ها پوششی بوده است، از این جهت اشعار «به تو فکر می کنم» برای من عزیز و خاطره انگیز هستند و طبق ضرب المثی که داریم «هر آنچه از دل برآید بر دل نشیند» امیدوارم که مخاطبان نیز از این مجموعه خوششان بیاید.

 

چه آثار جدیدی در دست نگارش و انتشار دارید؟

یک مجموعه غزل دارم که اشعار آن را چند ماه گذشته سروده ام و در حال ویرایش نهایی اشعار هستم. دو مجموعه ترانه نیز آماده چاپ دارم. یک مجموعه داستان مینی مال دارم که هنوز ویرایش نهایی نشده است. به احتمال زیاد کتاب مجموعه غزلم را به انتشارات سوره می دهم البته از وضعیت پخش این انتشارات نیز گله مند هستم. برخی از ناشران بهتر پخش کتاب می کنند اما از طرفی انتشارات سوره مهر را قبول دارم چون ویراستاری خوبی انجام می دهند و در کل کارش خوب است. مجموعه ترانه و داستان های مینی مال را احتمالا به انتشاراتی می دهم که مرتبط با ترانه و داستان باشند.

 

اگر نکته ای باقیست، بفرمائید.

 امیدوارم دوستانی که کتاب منتشر می کنند، سخت گیر باشند. بنده خودم نسبت به انتشار آثارم سخت گیر هستم. معتقدم اگر شاعران، نویسندگان و هنرمندان نسبت به کار خود سخت گیر باشند، اثری ماندگارتر ارایه می کنند. همیشه سعی کردم کاری ارایه دهم که خودم به آن افتخار کنم.

 

گفتنی است، کتاب « به تو فکر می کنم» اثر پوریا شیرانی مشتمل بر 88 صفحه در قطع رقعی با قیمت 30000 تومان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

 

کد خبر 1068187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha