مردم آبادان نگران تاخیر اعلام نتایج آرای منتخبان شورای اسلامی شهر نباشند

موسوی با بیان اینکه مردم آبادان نگران تاخیر در اعلام نتایج آرای منتخبان شورای اسلامی شهر نباشند گفت: آرایی که اعلام می شود می بایست آماری قابل دفاع، دقیق و صحیح باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی» در نشست خبری با اصحاب رسانه با تقدیر از فعالیت خبرنگاران در راستای پوشش اخبار سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان آبادان اظهار کرد: آماری که ارائه می دهیم باید کاملا دقیق باشد و با اما و اگر شروع نشود؛ در بحث ریاست جمهوری آمار قطعی داریم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان به میزان مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: از مجموع 224 هزار نفر واجد شرایط رای در شهرستان آبادان 93 هزار و 908 نفر در انتخابات شرکت کردند که حدود 42 درصد کل واجدین شرایط رای را تشکیل می دهند.

 

وی تصریح کرد: این رقم در کنار حماسه ای که در سطح کشور خلق شد در آبادان نیز یک حماسه خوبی با توجه به وضعیت گرمای هوا و کرونا خلق شد. مردم در این انتخابات استقبال خوبی داشتند و آمار بسیار مناسبی را در سطح خوزستان داشتیم که برای همه ما باعث افتخار است.

 

موسوی از رشد 11 درصدی مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری 1400 نسبت به انتخابات مجلس در یک سال و نیم گذشته خبر داد و اضافه کرد: در آبادان در انتخابات ریاست جمهوری  «حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی»  کسب 56 هزار و 852 رای، «محسن رضایی میرقائد» 16 هزار و 821 رای، «عبدالناصر همتی» چهار هزار و 30 رای و «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» 2 هزار و 922 رای کسب کردند.

 

وی آرای باطله این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در سطح شهرستان را 14 هزار و 23 رای عنوان کرد و ادامه داد: از این آرا 13 هزار و 655 رای باطله ماخوذه و 368 رای هم باطله غیرماخوذه بوده اند؛ آرای باطله ماخوذه یعنی رای هایی که ناخوانا، خرید و فروش، نوشتن بیش از یک اسم و سفید هستند و آرای باطله غیر ماخوذه رای های فاقد مهر، سن غیر قانونی، رای با شناسنامه جعلی، رای تکرای و آرایی که شخص دیگری به جای احب اصلی شناسنامه رای داده است.

 

فرماندار آبادان عنوان کرد: خوشبختانه در این حوزه انتخابیه ضمن حفظ رقابت و سلامت کامل انتخابات، شمارش آرای ماخوذه به موقع انجام شد، همچنین در تمامی شعب اخذ رای امنیت در حد قابل قبولی بود و حتی در سطح شهرستان مشکل انتظامی هم نداشتیم. در بعد ریاست جمهوری این آمار حاصل شد که باید به کاندیدای پیروز تبرک عرض کنیم.

 

موسوی عدم برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی و حضور گسترده مردم پای صندوق های رای را یکی از علل تاخیر در اعلام اسامی نامزدهای شورای اسلامی شهر آبادان دانست و گفت: متاسفانه در شهرستان آبادان انتخابات به صورت الکترونیکی نیست و دستی انجام می شود، لذا با توجه به اینکه حدود 194 نفر در سطح شهر رو روستا کاندیدا داشتیم می بایست تک به تک آرای آنها را در 180 شعبه اخذ رای شمارش کند و پس از آن، تیمی هم که وظیفه شمارش را بر عهده دارد هیات اجرایی و نظارت است که پس از آن هم باید تطبیق صورت بگیرد و نباید هیچ گونه اختلافی با هم داشته باشند شمارش بسیار حساس و با توجه به تعداد شرکت کنندگان بسیار وقت گیر است.

 

وی با بیان اینکه در این حوزه انتخابیه، انتخابات با سلامت و امنیت کامل برگزار شد خاطرنشان کرد: اینکه کاندیدایی در جایی حرکتی کرده و تخلفی صورت گرفته باشد نهادهای نظراتی برخوردهای لازم را با آنها انجام می دهند. در این راستا هم 2 پرونده در سطح شهرستان در مرجع قضایی تشکیل شده که در حال رسیدگی است، البته ممکن است شخص کاندیدا نباشد یا یک فرد نزدیک به او این تخلف را صورت داده است.

 

فرماندار آبادان اذعان کرد: در ادوار گذشته انتخابات وقتی وارد شعب اخذ رای می شدیم مشاهده می کردم که افرادی آنجا بودند و کارهای عجیب و غریبی را انجام می دادند و حتی خرید و فروش رای مطرح بود اما اکنون تا چند متری شعب هم کسی نمی توانست تخلفی را صورت دهد که نشان از سلامت و امنیت انتخابات دارد.

 

وی بر لزوم حفاظت و صیانت از آرای مردم تاکید کرد و یاد آور شد: برای این مهم باید عملیات تجمیع آرا به تدریج و با حوصله قرائت و ثبت شوند چراکه اصل مد نظر ما این است.

 

رئیس ستاد انتخابات شهرستان آبادان خطاب به مردم شهرستان بیان کرد: مردم به دلیل تاخیر در اعلام نتایج آرا نگران نباشند چراکه آرایی که اعلام می شود می بایست آماری باشد که قابل دفاع از باب نتیجه ای که هیات نظارت و ما شمارش کردیم با هم مطابقت صحیح داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه قبل، حین و بعد از انتخابات وظایفی بر عهده ما است که می بایست همه را بر اساس اصول و قوانین و مقررات در نظر داشته باشیم و درست انجام دهیم ابراز کرد: برای آنکه شائبه ای ایجاد نشود به هیات اجرای اعلام کردم اگر بخواهد از کسی برای شمارش آرا به عنوان معتمد استفاده کند از نیروهای فرمانداری نباشد.

 

موسوی یاد آور شد: به شکایات کاندیداها با ارائه اسناد، مدارک و مستندات و ادعاها رسیدگی خواهیم کرد.

 

کد خبر 1068224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha