کار جهادی پیوند خورده با فعالیت های سیاسی اجتماعی در مسجد جامع رجایی شهر کرج

مسجد جامع رجایی شهر کرج با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد همواره در جهت خدمت رسانی و کارجهادی اهتمام جدی دارد آنچنان که آب رسانی به یکی از روستاهای محروم استان سیستان و بلوچستان از جمله این اقدامات است.

خبرگزاری شبستان – البرز: باور به ارزش های ایمانی و دینی از جمله محورها و شاخص هایی است که با ایمان به آن سلسله برنامه های خدامحور در جهت رفاه حال مردمانی که مستضعف نامیده می شود با همت نیروهای کانون فرهنگی هنری مسجد قوام و دوام پیدا می کند.

فعالیت گروه جهادی مسجد جامع رجایی شهر از جمله برنامه های هدفمند مسجدی با رویکرد تحقق مسجد تراز اسلامی و پیشبرد اهداف نظام اسلامی است.

ساخت مدرسه، ساخت خانه محروم و امروز آب رسانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان از جمله اقداماتی است که با محوریت مسجد جامع رجایی شهر کرج انجام شد. اقداماتی که هر یک از آن ها جز با روحیه جهادی و باور ایمانی برگرفته از بلوغ فکری محقق نمی شود.

« مسجد » تجمیع فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی است

« حجت الاسلام رضایی محلاتی» در جریان فعالیت های صورت گرفته در مسجد جامع رجایی شهر کرج با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: مسجد جامع رجایی شهر کرج رویکرد خود را تحقق مسجد تراز اسلامی قرار داده است.

امام جماعت مسجد جامع رجایی شهر کرج افزود: مسجد به عنوان خاستگاه و محور فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی است و این مهم در قالب روند فعالیت های مسجد جامع رجایی شهر کرج به خوبی محقق شده است.

 

وی با اشاره به ضرورت کارجهادی با محوریت رفع محرومیت ها بیان کرد: فعالیت در عرصه خدمت رسانی منوط به چند دستگاه و مسئول نیست بلکه تمامی مردم در این مهم نقش ویژه و ممتاز دارند.

وی ادامه داد: حضور پرشور و اثرگذار نیروهای کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب کار جهادی با روحیه جهادی در عرصه خدمت رسانی از جمله شاخص های مسجد جامع رجایی شهر کرج است.

حجت الاسلام رضایی محلاتی انتخابات را یکی از محورهای اصلی مشارکت افزایی در عرصه اجتماعی خواند و توضیح داد: حضور 24 کاندیدای انتخابی شهر کرج در مسجد جامع رجایی شهر و معرفی برنامه های خود در عرصه شورای شهر گامی در جهت تبیین و عملکرد مسجد در عرصه سیاسی است.

امام مسجد جامع رجایی شهر کرج خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اصلی در جهت موفقیت پیاده سازی برنامه های فرهنگی هنری در مسجد جامع رجایی شهر کرج همراهی و هم افزایی نیروهای مسجدی با امام مسجد است.

مصداق های مسجد تراز اسلامی مبنای فعالیت کانون فرهنگی هنری مسجد است

« علیرضا خسروجردی» نیز در رابطه با سیر برنامه های مدون مسجد جامع رجایی شهر کرج به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: ویژه برنامه های مسجد جامع رجایی شهر کرج با رویکرد تعالی بخشی نسبت به روند فعالیت های مسجد برنامه ریزی می شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد جامع رجایی شهر کرج افزود: طرح ایران قوی از جمله طرح های موفق و راهبردی است که براساس چشم انداز آن ویژه برنامه های کانون فرهنگی هنری مسجد جامع رجایی شهر اجرا می شود.

 

وی با اشاره به نیروی انسانی کارآمد و اثرگذار در جریان های فرهنگی و هنری مسجد بیان کرد: طرح ایران قوی ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مسجد را برمبنای مولفه های مسجد تراز اسلامی سوق داد و بستری را فراهم کرد تا توجه فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد به فعالیت های هدفمند و تشکیلاتی سوق پیدا کند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد جامع رجایی شهر کرج خاطرنشان کرد: دستاورد کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند ره آورد ارتقاء و پیشبرد اهداف جامعه اسلامی در سطوح بالاتر باشد و زمینه شکوفایی جامعه گردد.

هم اندیشی و هم افزایی شاخص فعالیت کانون های مساجد است

« ناصر مقدم» نیز در خصوص ارزیابی خود از روند فعالیت کانون های مساجد در طول ایام انتخابات به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: هم اندیشی و هم افزایی شاخص فعالیت کانون های مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: سلسله برنامه های هدفمند و اثرگذار فرهنگی در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی از جمله مسائلی است که همواره در ذیل برنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد دیده می شود.

وی با اشاره به اهمیت تحقق مسجد تراز اسلامی بیان کرد: هم افزایی و هم اندیشی نیروهای کانون های فرهنگی هنری مساجد در جریان ویژه برنامه های متنوع و اثرگذار فرهنگی یکی از برکات و ویژگی های طرح ایران قوی است.

وی اظهار کرد: همبستگی و هم اندیشی با امام مسجد نیز از جمله محورهای اساسی در پیشبرد برنامه های مدون تعریف شده در مسجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: امروزه برآورد عملکرد مساجد به واسطه نیروهای کانون های فرهنگی هنری مساجد نشان می دهد که هر یک از این عزیزان در عرصه های مختلف فرهنگی اجتماعی و سیاسی توانمند هستند و حرفی برای گفتن دارند.

 

 

کد خبر 1068259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha