جشنواره زیر سایه خورشید روحیه معنوی در شهر یزد را افزایش دهد

خدام حرم مطهر رضوی در بدو ورود به استان دارالعباده یزد، با حضور در دفتر آیت‌الله ناصری با نماینده ولی فقیه در یزد دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، تعداد 12 نفر از خدام آستان ملک پاسبان رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید با همراهی مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد، به دیدار امام جمعه این استان رفتند.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور سفیران ثامن‌الحجج(ع) در یزد، این جشنواره را برای مردم استان، مایه تجدید حیات دانست که روح معنوی حرم را به شهرهای مختلف منتقل می‌کند و باعث تجدید عهد مردم با امام رضا(ع) می گردد.

 

آیت الله ناصری گفت: بیش از یک سال است که مردم ما با بیماری منحوس کرونا درگیر هستند و این بیماری باعث شده از فیوضات حرم‌های اهل‌بیت(ع) و فرصت‌های معنوی دیگر محروم بمانند. حضور شما نمایندگان امام‌الرئوف(ع) مردم ما را دوباره به منبع معنویات متصل می‌کند.

 

امام جمعه یزد، در ادامه با تشکر از دست‌اندکاران جشنواره زیر سایه خورشید، خواستار اجرای برنامه‌ های متنوع و جدید شد و بیان کرد: با توجه به اهمیت روحیه معنویت برای قشر نوجوان و جوان، لازم است با حضور در مراکز آموزشی و دیدار با دانش‌آموزان و اولیاء آنها، روح معنویت رضوی را به این قشر هم منتقل کنید چرا که در شرایط فعلی جامعه با اثرات سوئی که فضای مجازی و دوری از معنویات دارد، نیاز به این برنامه ها بیش از پیش احساس می‌شود.

 

خادم الرضا(ع) هم در این دیدار گفت: همانگونه که حرم امام رضا(ع) پناهگاه درماندگان است، همانطور که پرچم امام رضا(ع) امیدبخش نیازمندان است، تربیت‌شدگان مکتب اهل‌بیت(ع) و علمای این مکتب هم پناهگاه معنوی و علمی شیعیان هستند لذا ما خادمین حرم امام رضا(ع) همانگونه که این پرچم را آوردیم تا پناهندگان و نیازمندان به این پرچم پناهنده شوند، این پیام امام رضا(ع) را هم به عموم مردم می‌رسانیم که مردم در گرفتاری‌های فکری و اعتقادی و اخلاقی‌شان به علمای دین مراجعه کنند.

 

وی افزود: علما وزنه‌هایی هستند که می‌توانند رهنمون برای همه دوستان اهل بیت(ع) باشند. این پایگاه‌های حفظ دین و شعائر دینی در دل‌های مردم جا دارند، ان‌شاءالله به برکت امام رضا(ع) این پایگاه‌ها تقویت شود. 

 

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد، مسئول کانون جوانان رضوی یزد هم طی سخنان کوتاهی ضمن خوشامدگویی به خدام‌الرضا(ع)، توضیحاتی پیرامون چهاردهمین جشنواره زیر سایه خورشید ارائه داد. وی اجرای برنامه‌های رسانه‌ای و تلویزیونی، جشن‌های درون محله‌ای، بازدید از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، برنامه‌های خدماتی و... را جزئی از 170 برنامه پیش‌بینی شده در چهاردهمین جشنواره زیر سایه خورشید معرفی کرد.

کد خبر 1068275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha