تبدیل امام جماعت به امام محله به عنوان یکی از رویکردهای اصلی ما در تبلیغات اسلامی است

حجت الاسلام نجیمی با اشاره به طرح های اداره کل تبلیغات اسلامی گفت:‌ تبدیل امام جماعت به امام محله به عنوان یکی از رویکردهای اصلی ما در تبلیغات اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اول تیرماه به عنوان سالروز تاسی سازمان تبلیغات اسلامی است که هر ساله به این مناسبت برنامه های مختلفی اجرا می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: یزد با توجه به این که تعداد مساجد مناسب دارد و مردم و خیرین در این حوزه فعالیت کرده اند به همین تعداد شاید مصائب و مشکلات داشته باشد که نیازمند برنامه ریزی است و در این راستا ما سعی کرده ایم با تشکیل کمیته رسیدگی به امور مساجد این مسائل و مشکلات را بررسی کنیم.

 

وی افزود: این کمیته در استان و شهرستان ها تشکیل شده است تا مشکلات و اختلافات مساجد را پیگیری کرده و امور را حل و فصل کنند.

 

حجت الاسلام نجیمی گفت: ما اعلام آمادگی می کنیم که تمامی مردم دارالعباده یزد در تمامی امور مرتبط با مساجد می توانند با با این کمیته ارتباط برقرار کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: در کرونا ما سعی کردیم نقش روحانیت را پررنگ کنیم که نمونه آن را در همکاری با کادر درمان در بیمارستان ها شاهد بودیم و در زمینه دفن و کفن بیماران کرونایی نیز شاهد این حضور به صورت پررنگ بودیم.

 

وی افزود: در بخش فضای مجازی نیز سعی کردیم برنامه های مختلفی را دنبال کنیم.

 

حجت الاسلام نجیمی بیان کرد: اجرای طرح محله همدل از جمله طرح های دیگر ما بود که پیگیری شد و در 14 حوزه فرهنگی و اجتماعی نقش مسجد و امام جماعت را پررنگ کرده و حضور نخبگان و مشارکت را داشتیم که تاکنون 2 هزار ایده در این زمینه جمع آوری شده است.

 

وی افزود: ما برنامه داریم که نخبگان را شناسایی کرده و با معرفی به صورت کشوری طرح محله همدل را در سطح کشور اجرایی کرده و در صدا و سیما معرفی کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: طرح « حرف آورد» به عنوان یکی دیگر از طرح های ما است که در آن ایده ها و نوآوری های بانوان جمع آوری می شود که 650 ویدئو کلیپ کوتاه تاکنون ضبط شده است و قطعا این محتوا می تواند برای کارهای پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام نجیمی بیان کرد: در این طرح علاوه بر بررنگ تر کردن نقش بانوان به نحوی استعدادیابی نیز صورت گیرد.

 

وی افزود: در حوزه قرآن ما رویکرد جدید را دنبال می کنیم و با توجه به این که استان یزد می تواند پایه ای برای استان های دیگر کشور نیز قرار گیرد ما برنامه های مختلفی را دنبال می کنیم که تربیت اساتید در حوزه های تخصصی از جمله این برنامه ها است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: طرح امام محله نیز از جمله طرح های دیگر ما است که به منظور حضور امامان جماعت در بین مردم و حل مسائل و مشکلات محلات  صورت می گیرد و در این راستا نیز اقداماتی انجام شده است.

 

حجت الاسلام نجیمی ادامه داد: ما در کنگره شهدا 4 هزار مجلس معرفت افزایی به یاد هر شهید اجرا کردیم که برگ زرینی برای ما بود که به صورت رایگان نیز صورت گرفت.

 

وی ادامه داد: ختم 4 هزار قرآن کریم در 4 هزار مجلس معرفت افزایی با همکاری بسیج طلاب صورت گرفت و هنوز هم بعد از این جلسه مردم درخواست اجرا و ادامه آن را دارند و خوشبختانه با ارتباط با اوقاف این اقدام را انجام می دهیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: گسترش فرهنگ روضه خانوادگی به عنوان یکی از اقداماتی است که با همکاری اداره کل اوقاف صورت می گیرد و با راه اندازی سامانه این اقدام صورت می گیرد.

 

وی افزود: امسال ما سعی کرده ایم زنده کردن عید غدیر با عید مباحله را دنبال کنیم و بر این اساس برنامه های مختلفی را داریم.

 

حجت الاسلام نجیمی بیان کرد: نقش تشکل های سازمان تبلیغات نقش بسیار مهم است که در دوران کرونا شاهد این نقش آفرینی بودیم و در تجهیز بیمارستان ها، بسته های معیشتی و آزادسازی زندانیان این حضور را پررنگ مشاهده کردیم.

 

وی گفت: برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات گام هایی برداشتیم که تشکیل قرارگاه های شهید سلیمانی برای ساماندهی روحانیون و مبلغین و مبلغات برای ارائه دستاوردهای انقلاب و شبهه زدایی و امید دادن به مردم  و همچنین ستاد ملت امام حسین (ع) ازجمله این اقدامات بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: ما در بین طلبه های استان یزد 300 نویسنده داریم و هیچ کتابی نیز جمع آوری نیست.

 

وی افزود: برنامه های این هفته ما نیز شامل دیدار با امام جمعه و استاندار یزد، تجلیل از همکاران، دیدار با روحانیون مسئول در استان، کوهنوردی، دیدار با روحانیون پیشکسوت، تجلیل از فعالات عرصه فرهنگی است.

 

وی افزود: ما اعتقاد داریم روحانیت در طول تاریخ زندگیشان به مردم گره خورده است و سعی داریم با توجیه و تبیین هیات امنای مساجد از امامان جماعت حمایت کنیم و ضمن آن نیز امام جماعت می تواند آورده داشته باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد بیان کرد: ما خوشبختانه توانستیم در کمیته امور مساجد برخی از مشکلات مهم در استان را حل کنیم و شاهد برکات خوبی بوده ایم.

 

حجت الاسلام نجیمی گفت: مطالبه ما از مسئولان با رسانه ای شدن می تواند عامل تضمینی برای حل مشکلات مردم و محلات از طریق امامان جماعت باشد.

کد خبر 1068352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha