کسب ۵ عنوان برگزیده مهرواره طنز «یک وعده لبخند» توسط نوجوانان استان

زاهدی گفت: ۵ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی حائز عنوان برگزیده در ۳ بخش شعر، داستان و اینفوگرافی مهرواره طنز «یک وعده لبخند» شدند.

«جواد زاهدی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: فراخوان این مهرواره در بخش‌های شعر کلاسیک و آزاد، داستان کوتاه و اینفوگرافی با موضوع‌ کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در ایام شیوع ویروس کرونا ویژه گروه‌های سنی نونگاه(۱۲+) و نوجوان(۱۵+) در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل منتشر شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی افزود: بر همین اساس در بخش «شعر» از میان ۱۱۰ اثر رسیده به دبیرخانه ۷ اثر در گروه سنی نونگاه و ۱۰ اثر در گروه سنی نوجوان، در بخش «داستان» از میان ۳۸۳ اثر رسیده ۲۵ اثر در گروه سنی نونگاه و ۲۳ اثر در گروه سنی نوجوان و در بخش اینفوگرافی از بین ۳۵ اثر رسیده ۵ اثر در گروه سنی نوجوان به عنوان برگزیدگان مهرواره طنز «یک وعده لبخند» معرفی شدند.

وی گفت: بر اساس این خبر و با اعلام نتایج داوری، دلنیا سیدی و فاطمه فرجی اعضای مرکز تکاب در گروه‌سنی (۱۵+) سال و آیسا سیف‌لو عضو مرکز خوی در گروه‌سنی(۱۲+) سال عنوان برگزیده بخش شعر را کسب کردند.

این مسئول با بیان اینکه در بخش داستان، محمد شکاری عضو مرکز خوی در گروه‌سنی (۱۵+) سال حائز عنوان برگزیده شد، تصریح کرد:  سینا مرادی عضو مرکز تکاب نیز عنوان برگزیده بخش اینفوگرافی را به خود اختصاص داد.

زاهدی گفت: وجه به عناصر و ساختار داستان و به‌کارگیری صحیح شگردهای طنز و ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام‌شده در فراخوان ازجمله ملاک‌های داوری در بخش «داستان» بود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی بیان کرد: در فراخوان مهرواره، حداکثر ۵۰۰ کلمه برای «داستان  کوتاه» اعلام‌شده بود ولی با توجه به کیفیت خوب آثار و بنا به تصمیم هیات داوران، آثاری که تا ۷۰۰ کلمه بودند نیز در انتخاب پایانی موردتوجه و ارزیابی قرار گرفتند.

گفتنی است؛ هیات داوران در بخش اینفوگرافی؛ خلاقیت تصویری، بیان موضوع در قالب طنز، کیفیت اجرا و توجه به هماهنگی اثر با موضوع‌های مهرواره را ملاک انتخاب قرار دادند.

کد خبر 1068353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha