کار نوجوانی که مادرش را نجات داد قابل الگوسازی برای جامعه است

امام جمعه اسفراین با اشاره به الگوسازی کار نوجوانی که مادرش را نجات داد گفت: بزرگداشت و تقدیر از کار نوجوانی که جان مادرش را نجات داد باید بین مردم برجسته شود. چه خوب است که این کار از سمت ائمه جمعه باشد.

حجت الاسلام محمدیان  در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در سخنانی در مورد برگزاری مراسم تقدیر از نوجوانی که جان مادرش را نجات داده بود گفت: چندی پیش نوجوانی به خاطر حادثه‌ای که برای مادرش پیش می‌آید با اورژانس تماس می‌گیرد و درخواست کمک می‌کند.

 

امام جمعه اسفراین ادامه داد: اپراتور باهوش اورژانس نیز فرضیه مزاحمت را علی‌رغم این‌که تماس گیرنده نوجوان بوده کنار گذاشته و به نوجوان پاسخ داده و اقدامات لازم را انجام می‌دهد. در نتیجه این اقدامات، جان این مادر نجات داده شد. طبیعتا موضوع رسانه‌ای شد و خیلی از مردم عکس العمل‌های خوبی در مورد این خبر داشتند. بنده نیز سعی کردم در مراسمی هم از این نوجوان و هم از اپراتور اورژانس تقدیر به‌عمل آورم. برای همین به منزل این نوجوان رفتیم و هدایایی را به این کودک اهدا کردیم.

 

وی افزود: این نوجوان مطالباتی داشت. مثلا دوست داشت به کربلا برود. برای همین درخواست کمک هزینه سفر به کربلای معلی را به ما دادند. بنده هم سعی کردم با کمک دوستانی که به‌همراه ما آمده بودند مقداری از هزینه سفر این نوجوان را تامین کنیم. این خانواده که در آن هم پدر و هم مادر بیمار هستند بسیار خوشحال شدند.

 

وی گفت:‌ به نظرم رسید چون پدر خانواده شغل فصلی داشتند و با توجه به این‌که از دوستان کارخانه فولاد نیز در جلسه حضور داشتند از این عزیزان تقاضا کردیم شغلی را برای پدر خانواده در نظر بگیرند که به لطف خدا شغل ثابتی برای این پدر نیز در نظر گرفته شد.

 

امام جمعه اسفراین اظهار کرد: این‌گونه پیگیری‌ها و بزرگداشت‌ها بخاطر این است که رفتارهای اینچنینی باعث ایجاد الگو برای دیگران شود. هم کار این نوجوان هم کار این اپراتور قابل تقدیر و الگوسازی است. این‌طور کارها باید بین مردم برجسته شود. چه خوب است که این کار از سمت ائمه جمعه باشد.

 

کد خبر 1068391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha