۱۸۰ تخلف انتخاباتی در خراسان رضوی گزارش شد

مرتضوی با بیان اینکه ۹۴ جلسه انتخاباتی در قالب پیشگیری از جرایم با ۴۰۰ مصوبه داشتیم، گفت: در طی برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۸۰ گزارش از تخلفات انتخاباتی داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید امیر مرتضوی» امروز یکشنبه (30 خرداد) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه در طی برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۸۰ گزارش از تخلفات انتخاباتی داشته ایم؛ افزود: ما همواره تلاش کردیم با رویکرد پیشگیری حداکثری و برخورد حداقلی این دوره از انتخابات را مدیریت کنیم.


معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی افزود: بنا بر گزارش های رسیده تاخیر در ساعت اولیه رای گیری انتخابات، عدم آموزش افرادی که از سیستم استفاده می کردند، کندی اینترنت و عدم تست سیستم بوده است.

 

وی با اشاره به دیگر تخلفات در روز رای گیری گفت: صندوق های سیار در ساعات اولیه که انتخابات برگزار شد و شاهد تجمع بودیم به موقع نمی رسید، برخی برگه هایی با اسم کاندیدای مورد نظر را در اطراف حوزه انتخاباتی ریخته بودند، خرید و فروش رای، تهیه کلیپی در فضای مجازی که مردم از نظام ناراصی هستند، توهین و پاره کردن بنرها و... از دیگر تخلفاتی بود که در انتخابات 1400 مشاهده شد و افرادی بازداشت شدند.

 

مرتضوی بیان کرد: در استان 94 جلسه انتخاباتی در قالب پیشگیری از جرایم با 400 مصوبه داشتیم و در مورد فضای مجازی 13 حلسه با 48 مصوبه داشتیم.

 

وی با بیان اینکه از چهار میلیون و ٦٠٠ هزار نفر واجدان شرایط رای استان، ٢ میلیون و ٥٠٠ هزار نفر با حضور در پای صندوق های رای، مشارکت ٥٤.٦ درصدی را رقم زدند؛ افزود: به طور کلی انتخابات این دوره در کلیه حوزه ها با کمترین تنش برگزار شد.


وی با اشاره به برنامه های هفته قوه قضائیه از یکم تا هفتم تیر ماه گفت: در این هفته برنامه هایی در ارتباط با اقدامات و عملکرد قوه قضاییه از جمله در حوزه تولید و حمایت از سرمایه گذاری های مشروع، خانواده، جرایم خاص، مفاسد اقتصادی و اداری، زمین خواری و تغییر کاربری و حقوق عامه برای مردم اعلام خواهد شد.

 

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی اظهار داشت: اول تیرماه با موضوع گسترش عدالت در گام دوم انقلاب با اجرای سند تحول قضایی، دوم تیرماه پشتیبانی قضایی از تولید و رفع موانع، سوم تیرماه حفظ کرامت مردم و تکریم همکاران، چهارم تیرماه روز پیشگیری از جرم صلح و سازش و اصلاح مجرمان، پنجم تیرماه شمندسازی و فناوری های نوین، ششم تیرماه حمایت از حقوق عامه و تثبیت مالکیت رسمی، هفتم تیرماه مبارزه با فساد و ارتقا سلامت نظام اداری نامگذاری شده است.

 

وی افزود: در راستای نام گذاری روزهای هفته قوه قضائیه کارگروه سند تحول در مورد ماموریت ها برنامه ریزی، اجرایی و عملیاتی می شود، از تعدادی از فعالات تولید تقدیر می شود، سامانه ای در حوزه مردمی و ثمن ها طراحی می شود.

 

مرتضوی با بیان اینکه رییس قوه قضائیه به دو موضوع مردمی شدن قوه قضاییه و اجتماعی شدن قوه قضاییه همواره تاکید داشته است؛ گفت: در این راستا امروز از ظرفیت اساتید دانشگاه ها و حوزه علمیه و ۸۰۰ ثمن استفاده می شود.

 

وی با اشاره به به ۲۰ روش حل اختلاف در استان توسط دادگستری و سند دار شدن یک میلیون هکتار از اراضی ملی در استان توسط دادگستری بیان کرد: محورهای دادگستری اطلاع رسانی به موقع ، توجه ویژه به شعار سال، سند تحول قوه قضاییه، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات قضایی است به گونه ای که ۲۲ مرحله صدور سند به ۶ مرحله رسید و صدور سند تک لحظه ای شده است. همچنین در حوزه کارشناسی اتفاقات خوبی افتاد اولویت ما این است که تا می توانیم پرونده تشکیل ندهیم و در این راستا 120 مورد با مدیریت قضایی ما حل و فصل شد که اگر مدیریت دادگستری نبود پرونده های زیادی تشکیل می شود.

 

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی با اشاره به دیگر برنامه های هفته قوه قضائیه بیان کرد: سخنرانی روسای دادگستری ها در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار با نخبگان، اساتید دانشگاهها، تفاهم نامه با صدا و سیما در قالب 26 برنامه از دیگر برنامه های دادگستری می باشد.  

 

وی با بیان اینکه ما در دو حوزه مسائل اقتصادی و اخلاقی و معنوی ورود داشته ایم؛ گفت: در سال گذشته ۱۵۳ مانع تولید را شناسایی کردیم و راهکار ارائه کرده ایم.

 

 

کد خبر 1068400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha