فروش ۱.۸ میلیارد ریالی کتاب در طرح «بهارانه کتاب»

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، از فروش بیش از یک میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال کتاب، در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ در این استان خبر داد.

«رضا رضایی» امروز یک شنبه در گفتگو با خبرگزاری شبستان اعلام کرد: فروش طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ در این استان نسبت به سال گذشته ۱۱۸ درصد رشد داشته است.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: در این طرح که با توجه به استقبال مردم تا ۲۵ خرداد تمدید شد، خریداران کتاب با ارائه کد ملی خود برای خرید تا سقف ۲۰۰ هزار تومان، ۲۰ درصد تخفیف دریافت کردند و در مدت ۹ روز بیش از یک میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال کتاب فروخته شد.

 

وی اظهارداشت: کتابفروشی‌ها از این طرح حمایتی، استقبال خوبی داشتند به طوری که شمار کتابفروشی‌های عضو در طرح بهارانه امسال نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت و هشت کتاب فروشی از خراسان شمالی در این طرح مشارکت کردند.

 

وی افزود:  کتابفروشی های «اندیشه سبز»، «پاتوق کتاب بجنورد»، «پیام دانش»، «حاتمی»، «شهرکتاب بجنورد»، «کتابسرای فرزین» و «کوچه کتاب» از شهرستان بجنورد و «کتابسرای عضدی» از آشخانه در هفدهمین دوره طرح‌های حمایتی بهارانه کتاب شرکت کردند.

 

رضایی با بیان اینکه شهر کتاب، حاتمی و اندیشه سبز بیشترین فروش را داشتند، افزود: طرح‌های فصلی خرید کتاب که در راستای تحقق سیاست‌های حمایت‌گرانه از کتاب فروشی‌ها برگزار می‌شود، قدرت مردم را در خرید کتاب افزایش می‌دهد و پای آنها را به کتابفروشی‌ها باز می‌کند.

 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرده که بر این اساس کتابفروشی‌ها با شرایط تعیین شده به خریداران  کتاب تخفیف می‌دهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت می‌کنند.

 

کد خبر 1068420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha