دیدار خادمان حرم رضوی با خانواده شهید مفقودالاثر آرین‌شهر

همزمان با دهه کرامت خادمان آستان قدس رضوی با خانواده شهید ابوالفضل آذرمی از شهدای جاویدالاثر آرین‌شهر دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، کاروان زیرسایه خورشید امروز (۳۰ خرداد) همزمان با دهه کرامت به دیدار خانواده شهید جاویدالاثر ابوالفضل آذرمی در آرین شهر رفتند. دلتنگی مادر این شهید برای فرزندش، تبرک‌جویی از پرچم و دعای مادر شهید برای بازگشت پیکر مطهر فرزندش حال و هوای شهدایی به این محفل گرم بخشیده بود.

 

خادمان آستان حضرت شمس الشموس(ع) در این دیدار صمیمی خانواده شهید آذرمی را مورد تفقد خود قرار دادند و یاد این شهید عزیز را گرامی داشتند.

 

همچنین در این دیدار هدایای متبرک بارگاه ملکوتی حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) به خانواده این شهید جاویدالاثر اهدا شد.

 

حجت الاسلام  «مصطفی موحدیان»، مُبلغ اعزامی حرم رضوی در دیدار با خانواده شهید گفت: بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب باید زندگینامه شهدا را مطالعه کرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری در بحث شهید سلیمانی می فرمایند شهید سلیمانی یک مکتب بود لذا این کلمه مکتب دریایی از مطالب بوده و شهید سلیمانی یک الگو است.

 

مُبلغ اعزامی حرم رضوی افزود: تکریم خانواده های شهدا را باید از سردار شهید سلیمانی یاد بگیریم و رمز موفقیت و عزت شهید سلیمانی نیز همین شهدا بودند و امیدواریم در دولت جدید  عزت و احترام ویژه ای به خانواده‌های شهدا داشته باشیم.

 

گفتنی است؛ شهید ابوالفضل آذرمی در ۳۰ فروردین ماه ۱۳۴۴ در سده (آرین شهر) از توابع شهرستان قاین در خانواده ای مذهبی و زحمتکش، پا به عرصه وجود نهاد. دوران ابتدایی را در روستای زادگاهش به پایان رساند و دوران راهنمایی را نیز در همان روستا به عنوان شاگرد ممتاز به اتمام رسانید.

 

علیرغم وجود مشکلات متعدد، به شهرستان بیرجند آمد و در رشته ریاضی و فیزیک ادامه تحصیل داد. وی در انجمن اسلامی دبیرستان به عنوان یکی از اعضا فعال کتابخانه بود. در سال ۶۳ در کنکور سراسری، رشته دبیری ریاضی را انتخاب و قبول شده و در محیط دانشگاه نیز به فعالیتهای فرهنگی خود ادامه داد و عضو انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی بود.

 

درسال ۱۳۶۶در اولین مرحله از طرح شش ماهه اعزام دانشجویان به مناطق جنگی، داوطلبانه عازم جبهه و پس از مدت دو ماه بر اثر موج انفجار مدتی را در بیمارستان مشهد بستری شد. در اسفندماه سال ۱۳۶۶ طاقت نیاورده و مجدداً به جبهه رفت و در منطقه عملیاتی شوشتر  در ۲۳ خردادماه ۱۳۶۷ جام شهادت را سرکشید و به سمت معبود به پرواز در آمد.

 

این شهید عزیز همواره آرزو داشت که با ادامه تحصیل در دانشگاه بتواند به مردم محروم و نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت نماید. علاقه زیادی به اقامه نماز و تلاوت قرآن داشت و پیوسته دیگران را سفارش به اینکار می کرد. از سن ۱۲ سالگی از نعمت داشتن پدر محروم بود و تلاش می کرد که تا حد ممکن مشکلات را از سر راه خانواده اش بردارد. آخرین تبسم او به هنگام خداحافظی با خانواده اش رنگ وداع ابدی داشت.

 

 

کد خبر 1068424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha