بررسی عوامل تاثیرگذاری سینما در بینش و ایدئولوژی مسئله جدیدی در عرصه رسانه های نوین جهانی است

بسطامی با اشاره به اهمیت توجه به موضوعات جدید در عرصه سینما گفت: بررسی عوامل تأثیرگذاری سینما در بینش و ایدئولوژی مسئله جدیدی در عرصه رسانه های نوین جهانی است.

« امین بسطامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز با توجه به حضور خود در نشست منتقدان و سینماگران چهار کشور در ژاپن گفت: این نشست با هدف « بررسی عوامل تاثیرگذاری سینما در بینش و ایدئولوژی» در شهر کیوتو ژاپن برگزار می شود.

 

این فعال رسانه و تحلیلگر سینما افزود: طی این نشست که با حضور سینماگران و منتقدان جوان از کشور روسیه، ژاپن، ایران و ترکیه همراه است، موضوعاتی همچون « سیاست و سینما» ، « سینمای اروتیک» ، « سینمای دینی» و « جنگ نامنظم رسانه‌ای» صحبت و گفتگو می شود.  

 

این مننقد و کارگران سینما که چندین دوره رسانه با موضوع جنگ نامنظم رسانه در دو کشور لبنان و عراق برگزار کرده است ادامه داد: که این موضوع با تمام ناشناختگی مسئله جدیدی در عرصه رسانه های نوین جهانی است.

 

وی ادامه داد: با توجه به جنگ جهانی که در حال حاضر در حال رخ دادن است جنگ رسانه ها باید با شیوه های مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی ام این بود که  بر اساس تفکرات ایرانی و با توجه به مطالعات تطبیقی و منابع دینی پایه و بنایی برای این روش رسانه ای عنوان کنم .

 

مردم دنیا هنوز باور نکردند که رسانه و سینما تبدیل به میدان جنگ شده است

 

بسطامی در ادامه عنوان کرد: آن چه امروز باعث این شده که مردم دنیا به سینما بیشتر به نگاه یک سرگرمی بنگرند این است که اندیشه جنگ سینما و رسانه هنوز بین تمام مردم به صورت یک موضوع قابل بحث جا نیفتاده و مردم دنیا هنوز باور نکردند که رسانه و سینما تبدیل به میدان جنگ شده است.

 

این منتقد و کارگردان سینما در پایان خاطرنشان کرد: موضوعات «سیاست و سینما» و « سینمای دینی» نیز دیگر موضوعاتی هستند که اگر برای مردم تبیین شود به سادگی در این فضای پرتلاطم رسانه ی دنیا از بین نخواهند رفت ولی چون واژگانش در بین مردم رواج ندارد باید اندیشه ان را تولید کرد. 

 

سینمای دینی و هنر متعهد به عنوان یکی از مولفه های اساسی و با اهمیت در عصر امروز تلقی می شود؛ « امین بسطامی» به عنوان نماینده ایران در نشست تخصصی بررسی عوامل تأثیرگذاری سینما در بینش و ایدئولوژی که در شهر کیوتور ژاپن برگزار می شود حضور پیدا می کنند که این مهم در مرتبه نخست به عنوان یک البرزنشین و در مرتبه دوم به عنوان یکی از کارگردانان و منتقدان سینمای ایران قابل تأمل است. 

 

گفتنی است، زمان برگزاری این نشست تخصصی 20 جولای 2021  در شهر کیوتو کشور ژاپن است و « امین بسطامی» یکی از کارگردانان منتقد در این نشست تخصصی است. 

 

لازم به ذکر است، سلسله برنامه های سخنرانی این کارگردان و فعال رسانه ای پنجشنبه ها در سالن اجتماعات ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در حال برگزاری است. 

 

 

کد خبر 1068437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha