اطمینان می‌دهیم که هیچ خدشه‌ای در آرای مردم خوزستان وارد نشود

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه به مردم خوزستان اطمینان می‌دهیم که هیچ خدشه‌ای در آرای مردم وارد نشود گفت: سلامت انتخابات را تضمین می‌کنیم و در این زمینه مردم و کاندیداها به جای شایعات، اطلاعات را از منابع رسمی دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» عصر امروز (یکشنبه ۳۰ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد انتخابات اهواز برگزار شد اظهار کرد: آرای انتخابات شوراهای شهر و روستا به جز شهرها اهواز، آبادان و باغملک شمرده و نتایج اعلام شده که در دو شهرستان آبادان و باغملک تا ساعاتی دیگر نتایح اعلام خواهد شد. 

 

استاندار خوزستان با اشاره به پیچیدگی خاص انتخابات اهواز تصریح کرد: در اهواز ۵۳۳ شعبه اخذ رای بود که از این تعداد ۱۲۰ شعبه الکترونیکی، ۳۲۸ شعبه ترکیبی الکترونیکی و دستی و ۸۵ شعبه دستی کاغذی رای گیری انجام شده است.

 

وی افزود: سیستم رای‌گیری الکترونیکی در برخی صندوق‌ها با تاخیر آغاز شد و مجبور شدیم کار رای‌گیری را به صورت دستی در آن شعب آغاز کنیم، همچنین در بعد از ظهر روز انتخابات، صف جمعیت در برخی شعب طولانی شد و به منظور رفاه حال مردم و رعایت شرایط کرونا، مجوزی دریافت شد تا در کنار صندوق‌های الکترونیک، صندوق‌های دستی نیز وارد میدان شوند.

 

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه قرار بود انتخابات شورای شهر اهواز به صورت تمام الکترونیک برگزار شود تصریح کرد: به دلایل اعلام‌شده، رای‌گیری دستی نیز در اهواز داشتیم، در شمارش آرا، برخلاف برنامه‌های تعریف‌شده، شمارش دستی نیز در اهواز داشتیم و این مساله نیازمند دریافت مجوز برای ورود اطلاعات شمارش دستی به سامانه بود.

 

وی با اشاره به اینکه در  تجمیع آرا باید سرعت، کمیت و کیفیت همزمان با هم پیش برود ابراز کرد: مفهوم سرعت و دقت برای آن است که نگذاریم حق کسی نادیده گرفته شود، همچنین برای سرعت‌بخشی به کار تجمیع آرا، نیاز به افزایش تعداد کاربران بود که حدود ساعت ۱۳ امروز کاربران به ۲۰ کاربر افزایش یافت.

 

استاندار خوزستان ادامه داد: در برآوردی که امروز انجام شد، قرار بود نتایج انتخابات شورای شهر اهواز تا آخر وقت امشب اعلام شود اما به دلیل اینکه احساس کردیم نباید کمیت فدای کیفیت شود، مجددا نسبت به اضافه کردن کاربران اقدام کردیم و قرار است تا پایان شب، تعداد کاربران به حدود ۴۰ کاربر یا بیشتر افزایش یابد که با افزوده شدن تعداد کاربران، سرعت کار بالا می‌رود و هر ساعت می‌توانیم حدود ۴۰ تا ۵۰ صندوق را آماده کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه به مردم خوزستان اطمینان می‌دهیم که هیچ خدشه‌ای در آرای مردم وارد نشود اذعان کرد: سلامت انتخابات را تضمین می‌کنیم و در این زمینه مردم و کاندیداها به جای شایعات، اطلاعات را از منابع رسمی دنبال کنند؛ مدیر روابط عمومی فرمانداری اهواز، فرماندار، رئیس ستاد انتخابات، نماینده ستاد نظارت و نماینده بازرسی تنها مجاز به مصاحبه با رسانه ها هستند.

 

رئیس شورای تامین خوزستان بیان کرد: به محض اینکه تجمیع آرا انجام شد و سیستم‌ها اطلاعات را وارد کردند که حداکثر تا فردا صبح است، نتایج انتخابات شورای شهر اهواز اعلام می‌شود البته این مساله وابسته به آن است که خللی در سیستم‌ها ایجاد نشود و اشکالی در سیستم نداشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه برای ما فرقی ندارد چه کسی بالا می‌آید و اساس کار ما، رای مردم است یاد آور شد: هر کسی رای بیاورد همان را اعلام می‌کنیم و از کاندیداها درخواست می‌کنیم که سعه صدر داشته باشند و اگر کسی اعتراض دارد و مستنداتی نیز داشته باشد، به اعتراضات رسیدگی خواهیم کرد و حتی اگر نیاز به بازبینی باشد این کار را انجام خواهیم داد پس مردم و کاندیداها اطمینان داشته باشند که ما امانت‌دار رای آنها هستیم و در حفظ امانت آرا، حتما دقت خواهیم کرد.

 

کد خبر 1068533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha