کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه در خراسان جنوبی تشکیل شد

حجت الاسلام نسایی‌زهان از تشکیل کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه در استان خبر داد و گفت: در این کارگروه نحوه استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت برای تولید و انحراف از آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «علی نسایی‌زهان» امروز (۳۱ خرداد) در نشست خبری شورای قضایی استان به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی بحث نظارت است که در این راستا هر سال ۲ نوبت در خراسان جنوبی بر عملکرد کار قضایی همکاران نظارت می شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی افزود: این نظارت‌ها شامل ضابطین عام و خاص می‌شود و در شهرستان ها علاوه بر دادسراها از زندان‌ها، کلانتری‌ها و مرزها نیز بازدید انجام می شود.
 

 

وی با بیان اینکه هدف از نظارت‌ها اجرای سریع احکام قضایی قطعی صادره است، گفت: در سال گذشته چهار هزار و ۷۲۷ فقره پرونده ارسالی به اجرای احکام دادسرای بیرجند اجرا شد.

 

حجت الاسلام نسایی زهان با تأکید بر ضرورت کاهش اطاله دادرسی در محاکم قضایی، ادامه داد: در سال گذشته ۱۹ هزار و ۷۸۰ فقره پرونده وارد دادسرای بیرجند شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه در استان تشکیل شده است، افزود: در این کارگروه نحوه استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت برای تولید و انحراف از آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

دادستان بیرجند بیان کرد: سیستم دادسرا به دنبال تعامل با دستگاه‌ اجرایی است و هدف ما مچ‌گیری نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که مشکل مردم حل شود و در مساله نابسامانی مرغ و تخم‌مرغ و ‌روغن ورود کردیم تا مشکلات حل شد.

 

حجت الاسلام نسایی زهان یادآور شد: شوراهای دستگاه‌های نظارتی در استان فعال است و حمایت از تولید، سرمایه‌گذاری و صادرات در دستور کار قرار گرفته است چراکه تولیدکنندگان کار جهادی انجام می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه برخورد قاطع با مجرمان حرفه‌ای و هنجارشکنان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: مجرمان نباید در جامعه ایجاد امنیت کنند و در چارچوب قانون با آنان برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

 

دادستان بیرجند در پایان بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات این است که در سال ۱۴۰۰ اگر کارمندی مرتکب جرم شود و رئیس دستگاه مربوطه او را به دستگاه قضایی معرفی نکند، مورد دادخواست قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر 1068632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha