عملیات اجرایی پارک آبی و شهربازی سرپوشیده در منطقه آزاد انزلی آغاز شد

در پنجمین دوره طرح ملی افتتاح پروژه های مناطق آزاد به دستور ریاست جمهوری عملیات احداث مجموعه پارک آبی و شهربازی سرپوشیده منطقه آزاد انزلی با چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، امروز (دوشنبه، ۳۱ خرداد) به دستور رئیس جمهور عملیات احداث مجموعه پارک آبی و شهربازی سرپوشیده منطقه آزاد انزلی در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر و با استفاده از آخرین استانداردها و شاخص های بین المللی در این منطقه کلید خورد.

 


مجموعه پارک آبی و شهربازی سرپوشیده بیش از ۲۳ هزار متر مربع زیر بنا دارد و براساس پیش بینی ها ظرف مدت دو سال و نیم  در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

این مجتمع گردشگری و تفریحی در راستای گسترش زیرساخت ها و امکانات توریستی منطقه آزاد انزلی به منظور ارتقاء کمی و کیفی خدمات این حوزه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و تنوع بخشی به مجموعه های تفریحی-گردشگری موجود در سطح منطقه در قالب قرارداد ساخت و بهره برداری با این سازمان ایجاد می شود.

 


در کنار مجموعه پارک آبی و شهربازی سرپوشیده منطقه آزاد انزلی بخش های دیگری چون پارک کودکان، نینجا پارک بزرگسالان و نوجوانان و پارک VR (واقعیت مجازی) و دیگر امکانات تفریحی مرتبط در مرکز فاز تجارت و گردشگری منطقه با سرمایه گذاری ایرانی مقیم خارج از کشور ساخته می شود.

 


اکنون در حوزه گردشگری منطقه آزاد انزلی دارای بزرگترین مجموعه تفریحی-گردشگری آکواریوم و باغ خزندگان کشور، بزرگترین مرکز تفریحات دریای شمال کشور، مجموعه مارینا مشتمل بر اسکله قایق های تفریحی و ورزش های آبی و سایر امکانات تفریحی برای گردشگران ورودی داخلی و خارجی است.

 


امروز عملیات اجرایی ۵۲ پروژه در مناطق آزاد ارس، کیش قشم، چابهار و انزلی با اعتبار ۶۲ هزار میلیارد تومان آغاز شد. 

کد خبر 1068692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha