برگزاری دوره تخصصی آماده سازی استادان متخصص علوم قرآنی در عراق

موسسه قران کریم در نجف اشرف اعلام کرد: برای نخستین بار در عراق دوره تخصصی آماده سازی استادان متخصص در زمینه های علوم قرآن کریم و قواعد تجوید قرآن برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، موسسه قران کریم شعبه نجف اشرف وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع) مقدمات برگزاری دوره تخصصی  آماده سازی استادان در زمینه های علوم قرآن کریم و قواعد تجوید قرآن را به پایان رسانده است.

 

سید مهند المیالی، مسئول  شعبه قرآن در نجف اشرف گفت: پروژه قرآنی دانشجویان علوم دینی برای پذیرش دانشجویان این دوره آماده شده است. این دوره تخصصی از روز گذشته( یکشنبه 30 خرداد 1400 مطابق با 20ژوئن 2021) آغاز شده است و به مدت دو هفته به صورت میانگین شش ساعت ادامه خواهد داشت.

 

المیالی افزود: از این دوره استادانی متخصص در زمینه علوم قرآن کریم و قواعد تجوید قرآن فارغ التحصیل می شوند.

 

وی ادامه داد: این دوره برای نخستین بار در عراق و کشور عربی برگزار می شود. هدف از برگزاری آن تربیت طلاب حوزه های علملیه است تا بتوانند حرفه آموزش قرآن را انجام دهند.

 

مسئول این شعبه گفت: تعداد طلاب شرکت کننده در این دوره به بیش از 70 نفر از عراق و سایر کشورهای اسلامی می رسد.

 

موسسه قرآن کریم از مهم ترین مراکز بخش امور معارف اسلامی و انسانی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) است. هدف آن گسترش علوم قرآنی و کمک در آماده سازی جامعه قرآنی فعال و موثر و پژوهش های علمی در زمینه های قرآنی و علوم آن است.

کد خبر 1068708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha