نگاهی به زندگینامه شهید "دکتر عبدالحمید دیالمه " در برنامه "حکایت جاودانگی"

برنامه "حکایت جاودانگی" پنجشنبه ۳ تیر ماه به زندگینامه "شهید عبدالحمید دیالمه" خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حکایت جاودانگی با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای تفحص و شهدای مدافع حرم و نگاهی به سیره قرآنی آن عزیزان از رادیو قرآن پخش می شود.


معرفی کتاب، گزید ه ای از وصیتنامه شهید و فرازهای قرآنی آن، خاطرات شهید از زبان همسر، روایت گوشه ای از زندگی شهید با صدای وی و خانواده، پخش گوشه ای از فیلم، کلیپ و یا سریالی که با محوریت زندگی شهید مورد نظر ساخته شده و گزارش مردمی از بخش های مختلف این برنامه مستد-ترکیبی است. در برنامه روز پنجشنبه ۳ تیر ماه به زندگینامه شهید عبدالحمید دیالمه پرداخته می شود.


شهید «عبدالحمید دیالمه» (۱۳۳۳ - ۱۳۶۰ ش)، از مبارزان دوره پهلوی و نماینده مشهد در دوره اول مجلس شورای اسلامی بود که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط منافقان به شهادت رسید.


شهید دیالمه در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۳۳ در تهران و خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. او پس از گذراندن دوره دبستان، دروس متوسطه را در دبیرستان هدف فراگرفت. در دوران دبیرستان، سه سال از مکتب مدرسان حوزه علمیه قم استفاده کرد. عرفان، فلسفه و منطق را نزد استاد شهید مطهری خواند و با نظرات دکتر شریعتی در زمینه های مختلف آشنا شد و با نقد منطقی نظریات وی، نقش مهمی را برای آگاهی نسل جوان بر عهده گرفت. او به فراگیری علوم جدید در رشته پزشکی در دانشگاه مشهد ادامه داد.

دیالمه در سال ۱۳۵۲ در رشته داروسازی در دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد و برای ادامه تحصیل بدانجا رفت و تا زمان شهادت در ۷ تیر ۱۳۶۰، کانون فعالیتهای مبارزاتی اش، شهر مشهد بود. از جمله فعالیتهای ایشان در مشهد، تاسیس تشکیلاتی به نام «مجمع احیاء تفکرات شیعی» در سال ۱۳۵۷ بود.


شهید دکتر عبدالحمید دیالمه در حادثه خونین بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی، به دست منافقین کوردل ، دعوت حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.


لازم به ذکر است ،برنامه حکایت جاودانگی کاری گروه اطلاع رسانی و محافل به تهیه کنندگی سمیرا قنبری، گویندگی یاسر دعاگو ، روایتگری فضه سادات حسینی پنجشنبه ها ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود.

 

کد خبر 1068716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha