جزئیات آزمون سراسری ۱۴۰۰ اعلام شد/حضور  ۸۲ هزار داوطلب خوزستانی برای شرکت در آزمون سراسری

جلیل فر با بیان اینکه آزمون سراسری ۱۴۰۰ از نهم تا دوازدهم تیرماه برگزار می شود گفت: داوطلبان آزمون سراسری در استان خوزستان بیش از ۸۲ هزار نفر هستند و همه تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علیرضا جلیل‌فر» امروز (دوشنبه ۳۱ خرداد) در نشست خبری آزمون سراسری ۱۴۰۰، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران اظهار کرد: داوطلبان آزمون سراسری در استان خوزستان بیش از ۸۲ هزار نفر هستند که این از این تعداد ۲۵ هزار و‌ ۵۰۰ نفر در اهواز داوطلب شده اند.

 

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: این آزمون در چهار روز برگزار می شود که روز (چهارشنبه ۹ تیر) آزمون هنر با یک هزار و ۵۰۰ داوطلب، (پنج‌شنبه ۱۰ تیر) آزمون علوم ریاضی و انسانی با هر کدام یک هزار داوطلب، (جمعه ۱۱ تیر) آزمون علوم تجربی با ۲ هزار نفر و (شنبه ۱۲تیر) آزمون زیرگروه‌های زبان‌های خارجه با یک هزار و‌ ۹۰۰ نفر داوطلب در دانشگاه شهید چمران برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه آمار نسبت به سال گذشته تغییر نداشته است اضافه کرد: به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سال جاری میزبان هفت هزار و ۵۰۰ داوطلب آزمون سراسری هستیم و امیدواریم بتوانیم آزمون مطلوبی و بدون مشکلی را برگزار کنیم.

 

جلیلی فر با اعلام اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون فراهم شده است تصریح کرد: ما از سال ۹۹ درگیر ویروس کرونا هستیم که از طریق سازمان سنجش دستورالعمل های لازم ابلاغ شده و زمانبندی آزمون به نحوی است که فرصت لازم برای گندزدایی و پاکسازی محل آزمون فراهم خواهد بود و قطعا با جدیدت و حساسیت بالا این اقدام صورت می‌گیرد.

 

وی از همه داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۰ خواست که ماسک و ملزومات بهداشتی فردی را همراه خود آورده و از همراه داشتن وسایل غیرضروری و ممنوع خوداری کنند ادامه داد: علاوه بر این مواد ضدعفونی کننده و ماسک برای داوطلبانی که همراه خود ندارند قرار داده شده است.

 

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: به منظور ایجاد شرایط برابر برای همه داوطلبان این آزمون برای افرادی که دارای معلولیت جسمی هستند شرایط ویژه ترتیب داده شده است، علاوه بر این افرادی که در مدت زمان آزمون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شرایط نسبتا پایداری دارند در مکانی کاملا ایزوله با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی آزمون برای آنها برگزار می‌شود.

 

وی یاد آور شد: ما ۲۰۰ رشته فعال در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داریم و در  حال نوشتن برنامه راهبردی پنج ساله دوم دانشگاه با محوریت افزایش یا کاهش رشته هستیم، طبیعتا استان خوزستان یک استان صنعتی و کشاورزی است، بنابراین نیاز دارد که رشته‌های جدیدی را تعریف کنیم اما آوردن رشته جدید نیازمند امکانات و منابع مختلفی است.

 

کد خبر 1068790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha