بزرگداشت دهه كرامت و ترويج، نهادينه كردن فرهنگ رضوي وظيفه همه مردم است

بزرگداشت دهه كرامت ، ترويج ، نهادينه كردن فرهنگ رضوي وظيفه همه مردم و ترويج سبك زندگي اسلامي و رضوي در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، دهه کرامت، به دهه اول ماه ذی‌القعده اشاره دارد که با ولادت حضرت معصومه در ۱ ذی‌القعده آغاز می‌شود و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

 

 

این دهه یادآور بسیاری از مفاهیم  سازنده و ارزشمند و علائق و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام معنوی برادر است،  تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند .

 

در دهه کرامت مردم از نقاط مختلف کشور به مشهدالرضا می روند و از امام مهربانی حاجت خود را طلب می کنند.

 

شیعیان فاطمه معصومه(س) را بسیار بزرگ می‌دارند، برای زیارت او اهمیت قائل‌اند و روایاتی درباره او نقل می‌کنند که از شفاعت وی برای شیعیان سخن گفته شده و بهشت پاداش زیارت او دانسته شده است. همچنین می‌گویند پس از حضرت زهرا(س)، او تنها زنی است که از امامان برای او زیارتنامه روایت شده است.

 

* ترویج سبك زندگي اسلامي و رضوي در جامعه 

 

سلمان یاوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، گفت:جشن بزرگ میلاد امام مهربانی‌ها(ع) با حضور خادمین حرم امام رضا(ع) و پرچم متبرک رضوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.



مسئول دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه افزود:  جشن  دهه کرامت در محوطه باز شهرداری عصر امروز، دوشنبه ۳۱ خردادماه ساعت ۱۸ با حضور خادمیاران رضوی به همراه خانواده و عموم مردم با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع از جمله نورافشانی، مدیحه‌سرایی، برنامه‌های سرگرمی و مسابقه همچنین اهدای ۱۴ کمک هزینه مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: تمام برنامه هاي دهه كرامت بايد در راستاي افزايش معرفت و بينش مردم نسبت به مقام ولايت باشد و باید سبك زندگي اسلامي و رضوي در جامعه ترویج یابد.

 

*برگزاری برنامه های دهه کرامت در فضای مجازی

 

نادر حیدریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت مردم امسال برنامه های دهه کرامت بسیار محدود برگزار شد .

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صحنه افزود: در دهه كرامت بايد شناسايي شخصيت و سيره امامان(ع) به ويژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) و ترويج و نهادينه كردن ارزش هاي موجود در سنت و سيره اين بزرگواران در راس برنامه هاي اين ايام باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: امسال بیشتر برنامه ها در فضای مجازی برگزار شد و برای دهه کرامت نماهنگ و پوستر تبلیغاتی ساختیم که مورد استقبال گشرتده مردم قرار گرفت.

 

جیدریان تصریح کرد:دهه کرامت، دهه گرامیداشت هر چه بیشتر سیره رضوی و اشاعه بیشتر آداب و سیره امام رضا (ع) است پس باید بیش از پیش در این ایام کرامت به ویژه در راستای حمایت از نیازمندان تلاش شود.

 

*اهدای کتاب به مردم در ایام دهه کرامت 

 

 سیاوش نظری در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: دهه كرامت فرصتي براي يادآوري بيشتر جايگاه دختران و زنان و بهانه اي براي حضور آنها در فعاليت‌هاي اجتماعي است و تمام دستگاه‌هاي اجرايي و نهادها وظيفه دارند در اين زمينه فعاليت كنند

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرسین افزود: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و محدویت در برگزاری برنامه های اجتماع محور، حوزه هنری برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی به مناسبت گرامی داشت دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا(ع) به صورت مجازی برگزار می کند.

 

وی تصریح کرد: در راستای  ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی  در ایام دهه کرامت به مردم شهرستان کتاب اهدا شد که مورد استقبال چشمگیر مردم قرار گرفت.

   
*دهه کرامت  تجلی نور و رحمت است

 

عزت اله شریفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز شهرستان برنامه های دهه کرامت با اعمال محدودیت اجرا و در حال اجرا است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب افزود: بسیاری از برنامه های این ایام  نیز بدلیل کمبود اعتبار اجرا نشد ولی باز با همان هزینه محدود برنامه هایی با رعایت پروتکل های بهداشتی  در سطح شهرستان برگزار شد .


 

وی خاطر نشان کرد:دهه کرامت بهانه و فرصتی در راستای معرفی و تبیین سجایای اخلاقی و سیره ائمه اطهار و دهه تجلی نور و رحمت است.

 

شریفی تصریح کرد: فضای مجازی مکانی مناسب در این ایام برای برگزاری مراسمات و ایجاد شور ونشاط خاص برای مردم است که در دهه کرامت ما بیشتر از این فضا برای شاد کردن مردم استفاده کردیم.

 

در دهه کرامت سعی ما بر این است که توجهات ویژه‌ای را به ساحت مقدس امام هشتم(ع)و حضرت معصومه (س) داشته باشیم که در این میان می‌توان به توجه به جایگاه تمدن‌ساز امام رضا(ع) با محوریت هجرت تاریخی ایشان به ایران، تبلیغ فرهنگ زیارت با گسترش معارف امام هشتم(ع) و گسترش زیارت با توجه به شرایط کرونایی اشاره کرد. در دهه کرامت مردم در جشن های مختلف شرکت و نذورات خودرا اهدا می کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1068797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha