۴ پرونده تخلف انتخاباتی در استان تشکیل شد / ۹۵ درصد ابلاغیه‌های دادگستری الکترونیکی است

حجت الاسلام کثیرلو گفت: تخلف عمده انتخاباتی در استان دیده نشده و فقط ۴ پرونده تخلف جزئی در روند انتخابات تشکیل شد که پرونده متهمان در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «حسین کثیرلو» امروز (31 خردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: رسانه ها به عنوان زبان گویی مردم نقش اساسی در زمینه اطلاع رسانی دارند و آزادی بیان و قلم حق مردم است که با مشارکت فعالان رسانه این امر محقق می شود.

 

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: رسانه های الکترونیکی نیز همانند رسانه های مکتوب باید مقید به قانون باشند زیرا امروزه بسیاری از تخلفات رسانه ای و تشویش اذهان عمومی از طریق رسانه های الکترونیکی بدون هویت صورت می گیرد که این تخلفات باید از سوی رسانه ها نیز به جدی پیگیری شود.

 

این مقام مسئول از همه عوامل اجرایی انتخابات که نقش سازنده ای در برگزاری این حماسه عظیم سیاسی در استان داشتند تقدیر و تشکر می کنم و یادآور شد: تخلف عمده انتخاباتی در استان دیده نشده و فقط 4 پرونده تخلف جزئی در روند انتخابات تشکیل شد که پرونده متهمان در حال پیگیری است.

 

حجت الاسلام کثیرلو افزود: مردم برخلاف تلاش رسانه های بیگانه با مشارکت بالا در انتخابات افتخار بزرگی را برای کشور رقم زدند و توطئه های استکبار و منافقین را نقش بر آب کردند و طبق تعبیر قرآن کریم بهترین مصداق برای مسلمانان عدم پیروی از منافقین است.

 

وی تاکید کرد: منافقین برعکس شعارهای خود که به فکر ایران آباد هستند از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از 17 هزار نفر از ایرانیان را به اشکال گوناگون ترور کرده اند آیا یک گروه تروریستی با این عملکرد می تواند به فکر ایران آباد باشد.

 

رئیس کل دادگستری استان اظهار داشت: متاسفانه شهید بهشتی و 72 تن از یارانش نیز توسط منافقین به شهادت رسیدند و به تعبیر امام خمینی شهید بهشتی یک ملت بود و آن زمان این هفته به عنوان هفته قوه قضائیه نامیده شد و این هفته زمینه ای برای ارائه گزارش عملکرد این قوه به مردم شود.

 

حجت الاسلام کثیرلو عنوان کرد: عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا برای تجدید پیمان با امام خمینی (ره)، رهبری و شهدا از امروز 31 خردادماه با حضور آحاد کارکنان و عوامل قوه قضائیه برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 430 هزار پرونده قضایی در استان رسیدگی شد که از این تعداد 100 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف و 330 پرونده نیز در دادسراها و دادگاهای بدون و محاکم تجدید نظر منجر به صدور رای شد.

 

رئیس کل دادگستری استان خاطر نشان کرد: از 100 پرونده ای که در شوراهای حل اختلاف حل و فصل شد بیش از 28 هزار منجر به مصالحه طرفین انجامید که در نوع خود بی نظیر است که این امر به همت هیئت جهادی بخشایش انجام شد که 17 نفر از محکومان قصاص نیز ختم به سازش شد.

 

حجت الاسلام کثیرلو اعلام داشت: هم اکنون بیش از 95 درصد ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و حتی در زمینه رسیدگی پرونده زندانیان نیز به صورت ویدیو کنفرانس و الکترونیکی انجام می شود و روند اعزام زندانیان به محاکم نیز در این دوران کرونایی متوقف شده است.

 

کد خبر 1068799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha