ایران باید ارز دیجیتال اختصاصی خودش را داشته باشد

جم زر گفت: اگر قرار است ایران تحولی کند باید به بازار جهانی ارز دیحیتال بپیوندد و ارز دیجیتال اختصاصی خودش را داشته باشد و امیدواریم تا با حمایت دولت جدید شاهد تحول مطلوبی در حوزه ارز دیجیتال در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عباس جم زر»، امروز (دوشنبه 31 خرداد) در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اگر قرار است ایران تحولی کند باید به بازار جهانی ارز دیحیتال بپیوندد و ارز دیجیتال اختصاصی خودش را داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره موسسه مالی و اعتباری فناوری هوشمند شبکه «زر» افزود: ممنوعیت در رمز ارز واقعا مشکل ایجاد کرد و فرصت های سال ۹۷ را از بین برد و وجود تحریم خارجی باعث شده صرافی ها، ارز دیجیتال ایرانی  را قبول نداشته باشند.

وی اضافه کرد: ایجاد کیف پول رمز پایه ایرانی با برخورداری آن از پیام رسان اقدام موثری بوده که به انجام رسیده و اولین کیف رمزپایه ایرانی با قابلیت اتصال به بین الملل را ایجاد کرده ایم، همچنین صرافی برخط رمز پایه ایجاد شده و در صرافی بین المللی ایجاد شده، چهار کشور آمریکا، کانادا، انگلیس و رژیم اشغالگر در آن راه داده نشده اند.

جم زر اعلام کرد: موسسه «برگ زیتون»، بلاک چین به ویژه  در حوزه کشاورزی و باغات راه اندازی کرده زیرا  ایران از نظر کشت زیتون پهناورترین کشور دنیاست اما از میان ۲۵ کشور دنیا مقام ۲۴ را دارد و در کشت و صنعت دانه های روغنی ابران ضعیف عمل کرده و دفتر زیتون جهاد کشاورزی تعطیل شده است.

وی ادامه داد: در حوزه ارز رمز یک سه ضلعی داریم تا بتوانیم برای عبور از تحریم از آن استفاده کنیم، یکی از آن ضلع ها این است که بتوانیم فناوری بلاک چین بومی داشته باشیم که بلاک چین نسل جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات که امنیت و سرعت پردازش بالایی دارد.

جم زر اضافه کرد: اگر بخواهیم به شبکه جهانی بلاکچین بپیوندیم، نخستین قدم این است که پلت فرم بلاکچین را داشته باشیم و نخستین مجموعه در کشورهای همسایه مجموعه «برگ زیتون» است که در این خصوص بومی سازی کرده است.

وی در خصوص کیف پول رمز پایه گفت: بسیاری از کیف های پول در ایران اکنون بسته شده است، برخی کشورها این اجازه را به خود داند که کیف پول یرانی ها را بلاک کنند، بسیاری از سرمایه ها از کشور رفت، بنابراین باید حتما کیف پول رمز پایه ایرانی داشته باشیم تا قابلیت تعیین آدرس های بین المللی را داشته باشد.

جم زر اعلام عنوان کرد: به همین دلیل نخستین کیف رمز پایه ایرانی با قابلیت اتصال به بین الملل را با وجود بسیاری مشکلات راه اندازی کردیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا با حمایت دولت جدید و اطلاع رسانی رسانه ها شاهد تحول مطلوبی در حوزه ارز دیجیتال در کشور باشیم.

«محسن قانع» نیز در این جلسه گفت: شرکت بیمه «رازی» به عنوان نخستین شرکت خصوصی با صینات از طرح های ملی پا به عرصه کشور گذشته و سرویس های ویژه را ارائه داده است.

مدیر بیمه رازی استان فارس ادامه داد: برای ۱۸۳ هزار زوج و تولد خدمات به بیمه شدگان استان ارائه شده است و بیمه رازی پرداخت قسط اول را هدیه می کند.

وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات و وام های نیازمند تضمین خاص، طرح حمایت از خدمات زندگی با سود چهار درصد، پرداخت سود قطعی به بیمه گذاران به میزان  ۳۹ درصد در سال ۹۸ و انتقال سنوات بیمه زندگی از یک  شرکت بیمه به شرکت دیگر از خدمات این بیمه در استان بوده است.

 

 

«حسین جرئتی» نیز با اشاره به راه اندازی نخستین بلاک چین ایرانی توسط موسسه «برگ زیتون» در ایران گفت: بدین ترتیب نخستین رمز ارز ایرانی ایجاد شده که دارای پشتوانه بیمه با تامین امنیت رمز ارزها و کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری ایرانی است و با تلاش مهندسان ایرانی کیف پول امنی ایجاد شده است.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ رستاک افزود: کیف پول نرم افزاری که پیام رسان داشته باشد تعداد کمی داریم و شبکه فناوری «زر» این کار را انجام داده است.

وی اضافه کرد: کیف پول نرم افزاری یک محیط امن برای ذخیره و انتقال رمز ارز است که با سیستم عامل و اپلیکیشن کار می کند و ممکن است ارزها دچار مشکل شود اما در کیف پول سخت افزاری امنیت بالا وجود دارد.

جرئتی تاکید کرد: در کیف پول ها مولتی ساین بودن مهم است که امکان ذخیره ۲ نفر در کیف پول وجود دارد و چند نفر با هم یک سرمایه را می توانند ذخیره کنند و هر کدام رمز خودشان را دشاته باشد که امنیت بالایی نیز دارد.

وی افزود: نخستین سامانه تبادلی بین المللی رمز ارز ایران ایجاد شده و کیش، هاب آن است و نخستین سامانه تجارت جهانی با رمز ارز ایجاد شده که در شرایط تحریم اقدام خوبی به شمار می رود و برگشت هزینه کالا در صادرات خارجی با این سامانه حل می شود.

جرئتی اعلام کرد: این سامانه پنج زبانه است و کالاهایی که در این سامانه قرار می گیرند به پنج زبان معرفی می شوند و مبادلات با رمزپایه ایرانی انجام می شود و امروز از  نخستین باشگاه رمزپایه کشور رونمایی می شود که بدون نیاز به سخت افزارها و برق زیاد ارز دیجیتال را قابل استخراج می کند.

«مهدی رضایی»، نیز گفت: میز کار دیجیتال می تواند برای سالیان سال بماند و کسب درآمد کند و با رعایت تمام مسائل امنیتی هویت آن حفظ شود.

مدیر مجموعه «آکاف» افزود: این میز کار مانند مدل های موفق دنیا می تواند پلت فرم را توسعه داد و یک جریان درآمدی پایدار داشته باشد  و در اشتغال زایی نیز موثر باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به زیر ساخت های نوین ارز رمز و هویتی که هر فرد می دهد، یک اپلیکیشن را می توان نصب کرد که فرد از طریق خرید هایی که انجام می دهد اعتبار کسب کند.

کد خبر 1068867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha