کاهش ۴۸ درصدی ذخایر آب پشت سدهای استان خوزستان

سلیمانی دشتکی از کاهش ۴۸ درصدی ذخایر آب پشت سدهای استان خوزستان خبر داد و گفت: در حال برنامه ریزی برای پشت سر گذاشتن تابستان با کمترین مشکل هستیم چرا که خوزستان به لحاظ تنش آبی و خشک سالی در سالی سخت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ​از منطقه آزاد اروند، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» ظهر امروز (دوشنبه ۳۱ خرداد) در حاشیه کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۷ طرح صنعتی و خدماتی در منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از حضور حماسی و پرشور مردم خوزستان در انتخابات ۲۸ خردادماه اظهار کرد: مردم خوزستان در این انتخابات سنگ تمام گذاشتند و در حدود ۴۷ درصد پای صندوق‌های رای حضور یافتند و قشر جوان ۲۵ تا ۳۵ سال بیشترین حضور را دراین دوره از انتخابات داشتند.

 

استاندار خوزستان به اقدامات صورت گرفته در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در منطقه آزاد اروند به خصوص در صنایع فولاد انجام شده و تولید فولاد از ۴.۵ میلیون تن در این منطقه به سرعت در حال افزایش است.

 

وی تصریح کرد: در صنایع پایین دستی و بالا دستی پتروشیمی نیز ۱۱۰ پروژه در این منطقه طراحی شده که در سال جاری و سال‌های آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

سلیمانی دشتکی بیان کرد: در زمینه زیرساخت‌های توسعه ای خوزستان نیز کارهای ارزشمندی در بخش‌ راه‌، آب و برق در حال اجرا است که نتیجه آن را در سال جاری مردم استان خواهند دید.

 

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط ریلی شلمچه خرمشهر با دستور رئیس جمهور اضافه کرد: در بحث راه‌سازی نیز طرح های بزرگی در استان خوزستان در دست اجرا است.

 

استاندار خوزستان از کاهش ۴۸ درصدی ذخایر آب پشت سدهای استان خوزستان خبر داد و تاکید کرد:‌ در حال برنامه ریزی برای پشت سر گذاشتن تابستان با کمترین مشکل هستیم چرا که خوزستان به لحاظ تنش آبی و خشک سالی در سالی سخت قرار دارد سعی بر این است با برنامه‌ریزی دقیق از جمله ممنوعیت کشت شلتوک و محدویت کشت فصلی، مصرف آب در این استان به درستی مدیریت شود.

 

وی یاد آور شد: در این راستا تامین آب کشت‌های دائم، دام و همچین آب آشامیدنی در اولویت قرار دارد و امیدواریم با کمترین مشکل این دوره را پشت سر بگذاریم.

 

کد خبر 1068885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha