پروژه اتصال خط ریلی شلمچه به بصره بسیار مهم و تردد زائران اربعین را سهل می کند

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه پروژه اتصال خط ریلی شلمچه به بصره بسیار مهم و تردد زائران اربعین را سهل می کند گفت: این پروژه، ایران را به عراق و سپس به دریای مدیترانه متصل می کند که اجرای مشترک آن نیز در سفر به بغداد به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌ الاسلام حسن روحانی» روز (دوشنبه ۳۱ خرداد) در پنجمین آئین افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های مناطق آزاد کشور و در هفتاد و چهارمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید که به صورت ویدئو کنفراس در جهت افتتاح و کلنگ زنی ۱۷ پروژه منطقه آزاد اروند برگزار شد، روند توسعه و آبادانی کشور و افزایش سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه های صنعتی و خدماتی در بخش‌های مختلف را نشان دهنده امیدواری مردم به آینده خود و کشور دانست و اظهار کرد: همه دولت مردان برای آبادانی شهرهای آبادان و خرمشهر (منطقه آزاد اروند) تلاش خود را به کار گرفتند اما هنوز برای رسیدن به جایگاه مطلوب، جای کار وجود دارد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تمام توان خود را برای بهبود شرایط طی این دو دوره در این منطقه به کار گرفت افزود: یقین داریم در دولت بعد نیز این مسیر ادامه خواهد داشت تا منطقه آزاد اروند به توسعه و رشد واقعی خود برسد.

 

وی با اشاره به دیدار با نخست وزیر عراق در اسفندماه سال ۹۷ در سفر به بغداد تصریح کرد: در این دیدار بر لزوم لایروبی اروندرود تاکید شد و این موضوع به عنوان یکی از مفاد تفاهم نامه فی مابین دو کشور در قالب بیانیه مشترک قید شده که بی تردید این امر می‌تواند آبادانی را برای منطقه آزاد اروند در پی داشته باشد.

 

روحانی پروژه راه آهن شلمچه به بصره را یکی از پروژه های بسیار مهم دانست و تاکید کرد: این پروژه، ایران را به عراق و سپس به دریای مدیترانه متصل می کند که اجرای مشترک آن نیز در سفر به بغداد به تصویب رسید.

 

وی اتصال خط ریلی شلمچه به بصره را مسیری آسان برای تردد زائران اربعین حسینی خواند و یاد آور شد: با انجام و اتمام پروژه راه آهن شلمچه به بصره در سال های آینده و پس از گذر از پاندمی کرونا، شاهد تردد زائران اربعین از طریق این خط ریلی خواهیم بود.

 

کد خبر 1068917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha