هفت درصد جمعیت استان قزوین واکسن کرونا دریافت کرده اند

نامدار گفت: در حال حاضر هفت درصد جمعیت استان واکسینه شده اند که با توجه به روند واکسیناسیون در استان نزدیک به ۸۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال واکسیناسیون شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «پیمان نامدار» شب گذشته (دوشنبه 31 خرداد) در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین در خصوص روند واکسیناسیون در استان بیان کرد: در حال حاضر 20 هزار واکسن در استان داریم و یک هزار دز واکسن برکت هم طی 2 روز گذشته به دست ما رسیده است و 70 درصد مردم قزوین تمایل دارند که واکسن برکت تزریق کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: روند واکسیناسیون بعد از مدتی وقفه دوباره در استان آغاز شده که متأسفانه مراجعه حضوری مردم بدون توجه به زمان بندی موجب شلوغی و ازدحام در محل تزریق واکسن شده است و افراد باید به سامانه Salamat.gov.ir مراجعه کنند تا بر این اساس نوبت دهی این کار صورت گیرد.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برای تزریق واکسن کرونا درنظر گرفته شده است که اگر میزان واکسیناسیون افزایش یابد مرکز دیگری هم به این امر اختصاص می یابد.

 

نامدار اعلام کرد: در صورتی که واکسن ها به موقع به دست ما برسد، روزانه بیش از 6 هزار واکسن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین به افراد تزریق خواهد شد.  

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر هفت درصد جمعیت استان واکسینه شده اند که با توجه به روند واکسیناسیون در استان نزدیک به 80 درصد افراد بالای 70 سال واکسیناسیون شده اند و افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطر نشان کرد: همچنین جانبازان بالای 50 درصد، کادر بهداشت و درمان و 21 هزار بیمار خاص در استان واکسینه شده اند و از هفته دوم تیر ماه هم بر اساس وعده داده شده واکسیناسیون گروه سنی 65 سال را شروع می کنیم و از مرداد ماه هم مشاغلی نظیر معلمان، آتش نشانان، پلیس و غیره  واکسینه می شوند.

کد خبر 1068959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha