شورای «تعالی مساجد» در خراسان شمالی تشکیل می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، از راه اندازی شورای «تعالی مساجد» با هدف حل مشکلات پیرامون این حوزه و رفع دغدغه های فعالان مسجدی با همکاری متولیان حوزه مساجد در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حجت الاسلام حمید رفیعی» امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص حل مشکلات حوزه مساجد و توسعه هم افزایی دستگاه های متولی این حوزه، از تشکیل شورای «تعالی مساجد» خبر داد و گفت: این شورا زیر مجموعه نماینده ولی فقیه فعالیت خواهد کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه فعالیت این شورا طرح موضوع شده و منتظر تصویب این طرح هستیم، اظهارداشت: در این شورا که با عضویت امور مساجد، اوقاف و امور خیریه، ستاد کانون های مساجد و بسیج، فعال خواهد شد، مشکلات حوزه مساجد احصا و تقسیم بندی خواهد شد و با هماهنگی دستگاه های عضو، برای حل مشکلات پیشگام خواهیم شد.

 

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات به دو دلیل خود را پیشگام حل مشکلات حوزه مساجد می داند؛ دلیل اول را شبکه سازی دقیق تر نسبت به سایر دستگاه ها و حضور روحانی مستقر در شهرها و روستاها و دلیل دوم را اقبال مردمی از سازمان تبلیغات در خصوص حل مسائل حوزه مساجد دانست.

 

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه بدون طرح و داشتن سند و نقشه بلند مدت، بسیاری از فعالیت ها ممکن است ابتر بماند، در این راستا از رونمایی پیش نویس سند «توسعه فرهنگ دینی» طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: امید است با این سند فعالیت های دینی و فرهنگی در حوزه های مختلف ارتقاء یابد.

 

وی در ارائه گزارشی از فعالیت های زیرمجموعه این سازمان، از فعالیت ۱۲۵ ائمه جماعت در مساجد روستایی خبر داد و با بیان اینکه حدود ۷۰ روحانی هم از طریق طرح هجرت حوزه های علمیه در روستاها مستقر هستند، اذعان کرد: هرچند قریب به ۲۰۰ روحانی و ائمه جماعات در روستاها فعالیت دارند اما این آمار جوابگوی نیاز ۶۰۰ روستای استان نیست و تلاش داریم با پیوند عمیق تر با حوزه های علمیه، مشکل کمبود طلبه را حل کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، به فعالیت ۷۰۰ هیئت مذهبی و هزارو ۲۰۰ مداح مرتبط اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از مداحان، تا کنون ۵۲ مداح تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته و بیمه ۶۰ مداح دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

 

وی از فعالیت ۲۳ کانون فرهنگی و تبلیغی، ۳۸ موسسه قرآنی و ۱۷۵ خانه قرآنی در روستاها خبر داد و اظهارکرد: تلاش داریم با شبکه سازی و هم افزایی مجموعه های تحت پوشش این سازمان، فعالیت های فرهنگی و دینی را بیش از پیش توسعه دهیم.

 

حجت الاسلام رفیعی به رتبه چهاردهم استان در بحث آمار کمی کانون های تبلیغی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: در حوزه فعالیت های قرآنی باید دو اتفاق مهم رخ دهد؛ یکی رشد کیفی برنامه های قرآنی در مناطق محروم و روستایی و دیگری اجتماعی کردن و نهادینه کردن مسائل قرآنی در اجتماع است.

 

 

 

کد خبر 1069030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha