یک میلیارد تومان پروژه جهاد کشاورزی در خوسف به بهره برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی خوسف گفت: به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) یک میلیارد تومان پروژه جهاد کشاورزی در خوسف به بهره برداری رسید.

«سید حسن رضوی»، در حاشیه افتتاح پروژه های بخش کشاورزی خوسف در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) طرح آبیاری کم فشار چاه جعفری فخرآباد در سطح 89 هکتار با اعتبار هزینه شده 800 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

 

مدیر جهاد کشاورزی خوسف با بیان اینکه از این اعتبار هزینه شده، مبلغ 680 میلیون تومان اعتبار دولتی و 120 میلیون تومان اعتبار خودیاری بوده است، گفت: از محل افتتاح این پروژه 130 خانوار از مزایای آن بهره مند شدند.

 

رضوی در ادامه با اشاره به افتتاح قنات روستای هویگان، گفت: قنوات در استان خراسان جنوبی و خوسف یکی از مهمترین منابع آبی و از با کیفیت ترین آب های در دسترس بخش کشاورزی است لذا از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در راستای احیاء و مرمت قنوات تلاش بی وقفه دارد، افزود: احیای قنوات به ماندگاری مردم در روستا ها، امنیت و رونق تولید کمک می کند.

 

مدیر جهاد کشاورزی خوسف تصریح کرد: در سال گذشته تعدادی قنات از محل اعتبارات جهاد کشاورزی مرمت و احیا شد و تعدادی قنات هم بر اساس تفاهم نامه با بسیج سازندگی مرمت شد، همچنین در اردیبهشت ماه سال جاری سیلی به وقوع پیوست و تعداد زیادی قنوات شهرستان را  دچار آسیب کرد، که سه قنات مسدود و مردم برای تأمین آب شرب با مشکل مواجه شدند که مرمت این قنوات در دستور کار قرار گرفت.

 

رضوی با بیان اینکه هنوز اعتباراتی از مدیریت بحران برای مرمت قنوات آسیب دیده از محل سیل اختصاص نیافته است، ادامه داد: مرمت سه قنات آسیب دیده خوسف از  محل تفاهم نامه بسیج سازندگی  استان در حال انجام است،  با همکاری بسیج سازندگی، جهاد سازندگی و مالکین در عرض یک ماه قنات روستای هویگان مرمت شد و دو قنات دیگر هم در دست اقدام است که در هفته های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی طول قنات روستای هویگان را 170 متر طول عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این قنات مشکل آب شرب روستا هم رفع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی خوسف با بیان اینکه این قنات به صورت دیون با مبلغ حدود 200 میلیون تومان مرمت شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) یک میلیارد تومان پروژه خدماتی و عمرانی به بهره برداری رسید.

 

 

 

کد خبر 1069045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha