توقف یکصد مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی مرودشت

همتی گفت: با شناسایی یکصد مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی مرودشت توسط گشت ویژه اداره امور اراضی در این شهرستان، این تغییرات متوقف شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کاووس همتی»، امروز (سه شنبه 1 تیر) از توقف موارد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی مرودشت خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: با شناسایی یکصد مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی مرودشت توسط گشت ویژه اداره امور اراضی در این شهرستان، این تغییرات متوقف شدند.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت افزود: این تغییرات شامل حصارکشی، قطعه بندی، ایجاد فونداسیون، دیوار گذاری و ... در اراضی کشاورزی زراعی و باغی بود که در سه ماهه اول سال 1400 شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: تغییر کاربری ها در اراضی دهبید، جونجان، جلیان، شمس آباد تخت، محمد آباد گشک و حسن آباد سنجرلو به شدت در حال گسترش است و مالکان باید هر چه سریعتر نسبت به توقف عملیات تفکیک و قطعه بندی اقدام کرده و اراضی موصوف را به حالت اولیه اعاده وضع کنند.

همتی تصریح کرد: در صورت عدم توجه مالکین و ادامه تغییر کاربری اراضی کشاورزی، مطابق قانون تمامی تغییر کاربری های غیر مجاز قلع و قمع و با متخلفین مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی با هشدار به متقاضیان خرید زمین های کشاورزی و باغ شهری در شهرستان مرودشت گفت:  به استناد قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی هر گونه تفکیک، قطعه بندی، دیوار گذری و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز از مصادیق کاربری بوده و ممنوع است و عموم مردم قبل از خرید هر گونه اراضی کشاورزی خصوصا قطعات تفکیک شده با مساحت های یک، 2 و پنج هزار متر مربع و حتی قطعات بزرگتر از اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت استعلام لازم را اخذ کنند.

کد خبر 1069061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha