لزوم بهره گیری از ابزار هنر برای ترویج معارف مهدوی

فاضلی با بیان اینکه شناخت معارف مهدویت ضرورت انکارناپذیر جامعه امروز است خواستار بهره گیری از ابزار هنری برای ترویج این معارف شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی » امروز(سه شنبه،۱تیر) در جشنواره فرهنگی هنری منجی در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) با تبریک دهه کرامت و بیان اینکه اختتامیه این جشنواره با میلاد امام رضا(ع) مقارن شده است گفت: باید فعالیت در حوزه مهدویت را گسترش داده و این مسیر را طی کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه شناخت معارف مهدویت ضرورت انکارناپذیر جامعه امروز است افزود: مهدویت با استفاده از واژه منجی، واژه ای جهان شمول است، گویی مهدویت آنقدر جاری و ساری بود که واژه منجی را برای آن به کار بردند.

 

وی با تصریح اینکه واژه منجی در ادیان مختلف به کار برده شده و همه از مهدویت به این مقوله دست یافتند اظهارکرد: باور به مهدویت از مسائلی است که همه مذاهب اسلامی بر آن اتفاق نظر دارند و مختص به شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت(ع) نیست. اقوام و مذاهب گوناگون در انتظار ظهور کسی هستند که نماد تمام آرمان‌های بشری بوده و جهان را پر از عدل و داد می‌سازد.

 

فاضلی فعالیت در حوزه مهدویت را در سه حوزه گزاره‌ای(برجسته سازی جزئیات)، آموزه‌ای(دست یافتن به مصادیق از مفاهیم) و نظریه راهبردی دانست و تاکید کرد: در نظریه راهبردی با تاکید بر اینکه نمی‌توان چیزی را در خلا مطرح کرد، باید پیشینه آن را در تمامی مباحث حوزوی به کار برد.

 


وی با بیان اینکه در حوزه مهدویت مراحل امام الغایب، قطب عالم امکان، سلطان العالمین، حجتیه را طی کردیم و اکنون در مرحله ششم " تئوری ولایت مطلقه فقیه " هستیم اذعان کرد: فقیه باید ولی و دارای اختیارات منجی باشد تا بتواند جامعه را برای ظهور آماده کند. فرهنگ انتظار همه مناسبت‌های فرهنگی اجتماعی را در بر می‌گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید از لباس هنر برای ترویج فرهنگ مهدویت بهره گیریم تصریح کرد: اگر از ابزار هنر در ترویج مهدویت بهره نگیریم توسه نمی‌یابد چراکه نظریه باید راهبردی باشد.

 

وی با بیان اینکه جهان محتاج مباحث مهدویت است تصریح کرد: در دنیای کنونی که با بحران مخاطب مواجه هستیم باید از هنر برای جذب مخاطب بهره گیریم.

 


کد خبر 1069094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha