مهمتر از حفظ، انس با قرآن است/ با طرح  قرآنی ۱۴۵۵ قرآن وارد زندگی مردم می شود

حجت الاسلام ارزانی گفت: خیلی مواقع قرآن را حفظ کرده ایم ولی مهم تر از آن انس با قرآن کریم است؛ اینکه واقعا قرآن وارد زندگی ما شود لذا این وارد زندگی ما شدن شعار امسال طرح قرآنی ۱۴۵۵ است که امیدواریم با تلاش به زودی این شعار در زندگی مردم جاری شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حبیب رضا ارزانی» امروز سه شنبه یکم تیر در نشست خبری طرح ملی قرآنی 1455 با محوریت «قرآن، امید، زندگی» با اشاره به روایتی از علی بن موسی الرضا (ع) در مورد قرآن کریم گفت: خواجه اباصلت می فرماید از آقا علی بن موسی الرضا (ع) پرسیدم نظر شما در رابطه با قرآن کریم چیست، حضرت فرمودند کلام خداست، از آن تعدی نکنید، از آن فراتر نروید، به آنچه قرآن فرموده بسنده کنید، نه جلوتر از قرآن و نه عقب تر از آن باشید، دنبال جای دیگری هم نباشید، هر آنچه در مورد هدایت نیاز دارید در کتاب خدا وجود دارد؛ بنابراین دنبال مکتب و مذهب دیگری هم نروید؛ سپس فرمودند اگر دنبال راه دیگری رفتید قطعا به ضلالت و گمراهی خواهید رسید.

 

رییس ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به شعار امسال طرح ملی قرآن ۱۴۵۵ با عنوان قرآن، امید و زندگی تصریح کرد: امسال شعار بسیار زیبایی برای طرح ملی قرآن۱۴۵۵ انتخاب شده است. بحث قرآن، امید و زندگی که برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند قرآن را وارد زندگی خود کنید تا در جای جای زندگی شما مشهود باشد. انصافا در این حوزه اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی صورت گرفته است، اگرچه خیلی مواقع ما می گوییم بیش از این هم می شود اقداماتی در این زمینه انجام داد. طبیعتا با قله فاصله زیادی داریم ولی انصافا عزم جدی ای در رسانه ملی وجود دارد و اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام دادند که نمونه آن همین 14 سال تلاشی است که برای اجرای این طرح ملی قرآنی انجام داده اند.

 

وی بر نزول قرآن در زندگی افراد تاکید کرد و افزود: 70 آیه ای که در طرح ملی قرآن انتخاب شده است در هر هفته یکی از این آیات برجسته می شود به جهت اینکه شاید برخی از افراد نتوانند همه هفته آیه هفته را حفظ کنند اما یک آیه از این هفت آیه که به صورت شعار قرآنی می باشد را می توانند به راحتی حفظ کنند؛ به عنوان مثال اگر بحث ولایت مطرح است یک آیه در مورد ولایت از آن هفته انتخاب می شود که افراد می توانند به راحتی آن را حفظ کنند و با توجه به اینکه 10 هفته است، همه مردم می توانند 10 آیه را حفظ کنند. امیدوارم که این طرح استمرار داشته باشد و در فصل های پاییز و زمستان هم در محضر شما عزیزان باشیم.

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه خاطرنشان کرد: ما خیلی مواقع قرآن را حفظ کرده ایم ولی مهم تر از آن انس با قرآن کریم است؛ اینکه واقعا قرآن وارد زندگی ما شود لذا این وارد زندگی ما شدن شعار امسال است که امیدواریم این شعار را به زودی اجرایی کنیم.

 

رییس ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی اظهار کرد: شاید یکی از مزیت ها و برتری های طرح ملی قرآن ۱۴۵۵ نسبت به سال گذشته این باشد که در عرصه هنری و فرهنگی ورود خیلی خوبی داشتیم. این جشنواره در هفت عرصه برگزار می شود که این حوزه ها شامل خوشنویسی، شعر، فیلم کوتاه، محصولات چند رسانه ای، گرافیک (طراحی پوستر) و داستان نویسی و نقاشی می شود.

 

وی ادامه داد: این جشنواره برای گروه های سنی مختلف طراحی شده است که می توانند با وارد شدن به سامانه فهما یا سامانه صدا و سیما موضوع مورد نظر خود را انتخاب و بر اساس آن موضوع قرآنی خود را ارایه دهند.

 

حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: برگزاری طرح های ملی قرآن کریم می تواند نقش بسیار مهمی در انس با قرآن داشته باشد و اینکه قرآن وارد زندگی ما شود و ما بیشتر، محسوس تر و ملموس تر با قرآن کریم ارتباط برقرار کنیم.

 

رییس ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: همه مسلمانان جهان به قرآن کریم علاقه دارند و به آن عشق می ورزند. شاید در پیمایش هایی که صورت گرفته برخی از رفتارها و مناسک دینی یک مقدار میان مردم تعدیل پیدا کرده باشد اما همه ما به عظمت و جایگاه قرآن اذعان داریم. این ظرفیت های بسیار ارزشمندی است که در جامعه شیعی و دینی ما وجود دارد که باید آن را قدر بدانیم و انشاءالله اجرای این طرح گامی بیشتر در راستای دسترسی بیشتر ما به قرآن کریم باشد.

 

کد خبر 1069098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha