چهاردهمین جشن زیر سایه خورشید، در صحن دارالعباده یزد برگزار شد

چهاردهمین جشن زیر سایه خورشید، همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) در صحن دارالعباده یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، چهاردهمین جشن زیر سایه خورشید، همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) در صحن دارالعباده یزد برگزار شد.

جشن زیر سایه خورشید در شب میلاد حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) به دلیل شیوع کرونا، امسال با حضور جمعیت محدودی نسبت به سال‌های گذشته، به همراه پخش زنده تلویزیونی از شبکه استانی یزد برگزار شد.

جشن میلاد با حضور خادمان آستا رضوی با در دست داشتن پرچم متبرک بارگاه حضرت الشموس‌الشموس(ع) نورانی‌ شد.

در ادامه، یکی از خدام رضوی به مدیحه‌سرایی و خواندن سرود پرداخت، سپس کفشدار حرم با بیان کرامتی از امام رئوف(ع) دل‌های مشتاق را راهی حرم کرد. یکی از خدام امام رضا(ع) نیز چند پیام زیبا از سبک زندگی رضوی برای حاضران ذکر کرد. نماز اول وقت و دوری از اسراف و درست مصرف‌کردن، دو ارمغان وی از زندگی رضوی بود.

وی همچنین از چهارشنبه‌های امام رضایی گفت و حاضران را به توجه به امام رضا(ع) و قرائت زیارت امین‌الله در روزهای چهارشنبه توصیه کرد.

حجت الاسلام مهدوی نیژاد مسئول هیئت انصار ولایت دارالعباده نیز در سخنانی بیان کرد: این دهه کرامت شاهد اعتماد مردم به تفکر انقلابی و جهادی بودیم که حاصل آن در سراسر کشور و استان یزد انتخاب خادم‌الرضا(ع)، آیت‌الله رئیسی به ریاست جمهوری و همچین انتخابات شوراهای شهر و روستا بود که جا دارد به همه عزیزان تبریک گفته و بخواهیم همه گروه‌ها و جریانات دست به دست هم داده و کشور علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) را آباد کنند چرا که به فرموده سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی ایران حرم اهل‌بیت(ع) و قرارگاه حسین‌بن‌علی است. پس ساختن آن و خدمت به آن خدمت به حرم‌های اهل‌بیت(ع) است.

وی به محدود کردن جشن بزرگ با توجه به شرایط کرونایی نیز اشاره کرد و گفت: در تمام دیدارهای خدام دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود. این برنامه‌های شاد و معنوی در این هفته آسمان و زمین شهر یزد را منور می‌کند.

مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی کربلایی محسن محمدی‌پناه و شعرخوانی وی به لهجه شیرین یزدی، نورافشانی، پخش سرود جمهوری اسلامی و ارتباط مستقیم با رسالت بوذری در مشهدالرضا(ع) از برنامه‌های دیگر این جشن باشکوه بود.

 

کد خبر 1069108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha