نمایش آثار دو سالانه بین‌المللی کارتون کتاب در فضاهای شهری

آشتیانی گفت: دوسالانه کارتون کتاب در نظر دارد از طریق عملی‌سازی مأموریت‌های نهاد کتابخانه ها و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه، هنرمندان در حوزه های مختلف را جذب کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «هادی آشتیانی» امروز اول تیر در نشست خبری پنجمین دو سالانه بین‌المللی کارتون کتاب که در کتابخانه مرکزی پارک‌شهر برگزار شد، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور  در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی ، هنر اثر بخش کارتون را مورد توجه قرار داده است. نهاد، دو سالانه کاتون کتاب را با هدف بسیج افکار خلاق کارتونیست با هدف کمک به شنیده و دیده شدن پیام هنر و نقد هنرمندانه دوری از کتابخوانی برگزار کرده است.

 

مدیر ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه عمومی کشور  با بیان اینکه در طی پنج دوره از برگزرای کاتون کتاب، 6هزار اثر به دست ما رسیده است، عنوان کرد:کوشش ما این است که این دوسالانه از طریق عملی‌سازی مأموریت‌های نهاد و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه بتواند هنرمندان در حوزه های مختلف را جذب کند.

 

وی با اشاره به بخش جنبی با محوریت هنرمندان مبتدی در این دوره از دوسالانه کارتون کتاب، بیان کرد:تلاش شد که آثار دوره های قبلی در فضا‌های شهری و نمایشگاه‌های استانی در مناسبت های مختلف به نمایش گذاشته شوند. فضای کتابخانه‌های ما آماده برگزاری کارگاه ، کلاس‌های آموزشی و به نمایش گذاشتن آثار جوانان هنرمند در جهت تشویق آن‌ها و ترویج کتابخوانی است

 

بر اساس این گزارش، «مهدی توکلیان» مدیر روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این نشست ضمن تشکر از اهالی رسانه، گفت: دوسالانه کارتون کتاب با هدف گسترش کتاب و کتابخوانی با استفاده از کارتون به عنوان یک زبان قابل فهم برای مردم دنیا برگزار می‌شود.

کد خبر 1069131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha