جلوگیری از تعطیلی ۵۶ واحد تولیدی در ایلام

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام به اهتمام ویژه دستگاه قضا در رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: از تعطیلی ۵۶ واحد تولیدی در ایلام جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «علی دهقان» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: : از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین و... از زندان ازاد شده که این تعداد در طول سال گذشته در مجموع ۱۸۰ نفر بوده است.


وی با اشاره به اینکه  از دوره دوم سال ۱۳۹۸  تا پایان سال ۱۳۹۹  بیش از ۵۳ درصد درصد پرونده های قضایی  استان کاهش پیدا کرده است، گفت: ورودی پرونده‌ها در شعب دادگاه‌ها نیز 58 درصد کاهش‌یافته است.


رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه در سال گذشته 28 درصد پرونده های  مانده از سنوات گذشته در سیستم دستگاه قضای کاهش یافته و متوسط زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در دادگستری استان به صورت صدرصدی کاهش یافته است، گفت:با توجه فعالیت های  انجام شده در حوزه پیشگیری از جرائم و  مواردی که در سند تحول دستگاه قضایی مورد تاکید قرار گرفته است، در تلاش هستیم که میزان ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی استان کاهش یابد.


دهقانی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۱ هزار و ۹۹۵ پرونده یکتا قضایی به دستگاه قضایی استان وارد شده است ابراز کرد: تلاش می شود که روند رسیدگی به پرونده ها در سطح دادگاه های استان کاهش یابد.


وی گفت: بیش از 40 سامانه هوشمند برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی از جمله سامانه نوبت دهی ایجاد شده است که موجب کاهش مراجعات در ایام کرونا به سیستم قضایی شده است، همچنین سامانه استعلامات برای رسیدگی به پرونده های قضایی توسط قاضی  راه اندازی شده که قضات به صورت برخط امکان دسترسی استعلامات مورد نیاز دارند.

 

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام به اهتمام ویژه دستگاه قضا در رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: از تعطیلی ۵۶ واحد تولیدی در ایلام جلوگیری شده است.


وی امنیت را یک نیاز اساسی در جامعه دانست و افزود:امنیت زیر بنای جامعه است و امنیتی که در استان حاکم است حاصل تلاشهای شبانه روزی کارکنان خدوم نیروی انتظامی است.

 

رئیس کل دادگستری استان ایلام در ادامه با بیان اینکه ناجا و حضور این سازمان ،احساس امنیت در جامعه ایجاد می کند،خاطر نشان کرد:حمایت دستگاه قضائی از پلیس بایستی ادامه دار باشد و خوشبختانه امروز تعامل خوبی بین این 2دستگاه را در استان شاهد بوده ایم.

 


دهقانی با اشاره به اینکه نقش نیروی انتظامی در ایجاد امنیت در همه عرصه ها بی بدیل است، گفت:کاهش 4درصدی پرونده ها را در سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بوده ایم که این نشان از تعامل خوب بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی است.

 

 

کد خبر 1069144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha