امام رضا(ع) آیینه تمام نمای انسانیت،معنویت است

حجت الاسلام زین الدین، گفت: حضور مقدس امام رضا(ع) آیینه تمام نمای انسانیت،معنویت و معروف به عالم آل محمد ،اقا و مولا و خورشیدمشرق،مالک ایران زمین که افتخار ما ایرانی ها است .

حجت الاسلام رضا زین الدین  ضمن تبریک ولادت امام مهربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:  امام صادق(ع) چندین بار به فرزندش امام کاظم(ع) فرمودند؛ عالم آل محمد در صلب توست، ای کاش او را درک می کردم.او هم نام امیرالمومنین علی (ع) است.

 

استاد دانشگاه در کرمانشاه گفت: به امام جواد گفتند چرا به پدرتان رضا گویم؟ زیرا همانطور که دوستان و یاورانش از او راضی بودند دشمنانش هم از او راضی بودند. در باب عبادات امام موسی بن الرضا ,امام بعد از نماز صبح تا طلوع خورشید مشغول ذکر بودند و سپس تا زمانی که خورشید به بالا می امد سر به سجده بودند. در منزل امام زنی مأمور این بود که زنان را برای نماز شب بیدار کند ،امام رضا(ع) هر سه روز یک بار قران را ختم میکردند و میفرمودند اگر بخواهم می توانم کمتر از سه روز قران را ختم کنم ولی من هیچوقت ایه ای را نمیخوانم الا اینکه درباره ان فکر میکنم که برای چه نازل شده و در چه محلی فرستاده شده.

 

وی تصریح کرد: هر وقت در بستر  دراز می کشیدند صدای قرائت قرآن حضرت به گوش میرسید و وقتی به آیه از آیات قرآن می‌رسیدند که درباره بهشت و جهنم بود گریه می کردند و از خدا بهشت را درخواست می کردند و از جهنم به خدا پناه می بردند. امام رضا(ع) پیراهنی خز به رنگ سبز و انگشترعقیق به دعبل خزاعی که یکی از شاعرانی بودند که در وصف امام حسین(ع) مدیحه سرایی میکرد هدیه داد.

 

حجت الاسلام زین الدین در خصوص مناجات و عبادات امام رضا(ع) گفت: ایشان بعداز نماز ظهر سر به سجده می گذاشتند و صد بار ذکر شکرالله می گفتند و بعد از نماز عصر سر به سجده می گذاشتند صد بار ذکر حمدالله می خواندند و هرگاه برای امام رضا سفره می‌انداختند، امام ابتدا ظرف غذا را برای فقرا می فرستادند و میفرمودند؛ کسانی که از قیامت نجات یابند که برده ازاد کنند یا به یتیمان اکرام نمایند.

 

وی  بابیان اینکه در باب فضل و بخشش امام رضا(ع) کرامات ایشان،زبان قاصر است  اظهار کرد:  چقدر مریضان و ناامیدان ،مریضانی که دکتر جوابشان کردند می روند در محضر امام رضا(ع) و دلشان که شکسته می شود دعاهای امام رضا آنها را شفا میدهد و هرکسی که دلش بشکند نزد امام رضا(ع) ارزش می گیرد و وجود مقدس ایشان به آنها نظر می کند و گره گشایی در کارهایشان حاصل می شود.
 

کد خبر 1069150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha