رونمایی از کتاب «جلوه گاه آفتاب» همزمان با دهه کرامت در جهرم

نعمت اللهی گفت: کتاب «جلوه گاه آفتاب» مستند تاریخی در معرفی امامزاده فضل بن موسی (ع) همزمان با دهه کرامت در جهرم منتشر شد.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در آیینی که همزمان با دهه کرامت در امامزاده فضل بن موسی (ع) شهرستان جهرم برگزار شد، از کتاب «جلوه گاه آفتاب» رونمایی شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم افزود: این کتاب مجموعه ای مستند تاریخی و تحقیقی از شناخت امامزاده جلیل القدر حضرت فضل بن موسی بن جعفر (ع) بوده که به قلم حجت الاسلام «غلامرضا اسلامی» منتشر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این کتاب به وسیله انتشارات «تخت جمشید» به چاپ رسیده است، عنوان کرد: کتاب «جلوه گاه آفتاب» در 84 صفحه تدوین شده است.

 

نعمت اللهی به عناوین این کتاب اشاره کرد و گفت: پراکندگی بقاع متبرکه در استان های کشور، ساخت بناهای آرامگاهی در ایران، بررسی اجمالی دوران حضرت امام موسی بن جعفر (ع)، علل مهاجرت امامزادگان و سادات به ایران و... برخی از عناوین این کتاب را شامل می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین شناخت شخصیت جناب فضل بن موسی (ع)، بقعه فضل بن موسی (ع) در جهرم و تحقیقی در ثبوت احتمالی آن بقعه مبارکه به فرزند بلافصل امام موسی بن جعفر (ع) بخش دیگری از این کتاب را به خود اختصاص داده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم عنوان کرد: پایان بخش کتاب «جلوه گاه آفتاب» نیز معرفی به معرفی اجمالی امامزادگان دیگر مدفون در شهر جهرم، منابع، نتیجه کلام آخر اختصاص دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: این کتاب شب گذشته و همزمان با میلاد مسعود امام رضا (ع) با حضور مولف و تعدادی از خادمان آستان قدس رضوی در امامزاده فضل بن موسی (ع) شهرستان جهرم رونمایی شد.

 

به گزارش شبستان، در بخشی از مقدمه کتاب «جلوه گاه آفتاب» آمده است: «در سرزمین ایران اسلامی که به برکت ائمه معصومین (ع) و وجود مرقد مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تنها امام آرمیده در جوار حق مدفون در دیار خراسان که رایحه دل انگیز برخاسته از انفاس قدسی اش بوی بهشت را به مشام می رساند و همچنین برادران عالی قدرش که فرزندان بلافصل امام موسی بن جعفر (ع) می باشند بزرگوارانی چون احمد بن موسی (ع)، حضرت سید میر محمد بن موسی (ع)، و حضرت سید علاءالدین حسین بن موسی (ع) در شیراز و در قم دختر گران قدر آن امام همام حضرت فاطمه معصومه (س) و در شهر ری حضرت حمزه بن موسی (ع) که به خاک ایران و اهالی این کشضور اعتبار ویژه بخشیده و مایه افتخار تاریخ درخشان فرهنگ، ادب و مذهب این سرزمین شده اند.

 

از پرتو عنایات خاصه این اولیای حق کرامات فراوانی ظاهر شده که دل و جان عاشقان اهل بیت (ع) را نواخته است و اثر پر فیض حضورشان بارقه امید را در قلب شیفتگان تجلی بخشیده است.»

 

کد خبر 1069162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha